به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، سید محمد رحیم مرتضوی، شهردارمنطقه با اعلام اینکه ۸۰ کیلومتر آبرسانی زیرسطحی در این بوستان انجام شده است، اظهار کرد: پیش از این، آبیاری درختان بوستان متکی به بارندگی و آبیاری سنتی بود اما امروز ۱۰ مخزن آب در بالادست اراضی سرخه حصار وجود دارد.
این مدیر شهری ادامه داد: اواخر سال گذشته قراردادی منعقد شدکه بر اساس آن آب از چاهها به مخازن منتقل و آبرسانی به درختان به صورت آبیاری قطرهای انجام میشود.
مرتضوی از پیشبینی کاشت ۳۵ هزار نهال در بوستان سرخهحصار در سال ۱۴۰۵ خبر داد و افزود: تلاش ما این است که با کاشت گونههای متنوعتر و افزایش چشمگیر تعداد درختان، بوستان جنگلی سرخهحصار را به فضایی سرسبزتر، پایدارتر و باکیفیتتر از گذشته تبدیل کنیم.





