×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : یکشنبه, ۶ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 26 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

اقتصادزمانه : توسعه و نگهداری شبکه مترو راه نجات پایتخت از بحران‌هایی است که سال‌ها با آن دست‌وپنجه نرم کرده است. حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص متروی تهران دسترنج سال‌ها تلاش افراد زیادی است و امروز نیازمند حمایت از سوی بخش‌های مختلف هستیم.

این سامانه حمل‌ونقلی مدرن، از نظر طول خطوط، تعداد خطوط و ایستگاه‌ها رتبه اول در خاورمیانه و از نظر طول خطوط در جهان رتبه ۲۰ و در آسیا جایگاه ۱۶ را دارد و نیازمند حمایت همه‌جانبه بخش‌های مختلف در کشور هستیم.

بهره‌برداری از مترو کار سخت و پرمسئولیتی در کشور است؛ روزانه میزبان میلیون‌ها مسافر هستیم و در مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز خدمات زیادی به شهروندان ارائه می‌شود.

همچنین یکی از راه‌های نجات تهران از بحران آلودگی هوا توسعه شبکه مترو است. پس به‌جای هزینه‌کردن برای درمان افرادی که از آلودگی هوا آسیب می‌بینند باید هزینه‌های لازم برای توسعه و نگهداشت مترو تأمین شود. اگر هوای پاک می‌خواهیم باید بهترین خدمات را در شهر زیرزمینی ارائه دهیم تا شرایط برای کاهش استفاده از خودروی شخصی و به‌تبع آن کاهش آلاینده‌ها فراهم شود.

در شرایط حال حاضر، باید به مشاوران طراحی خطوط جدید شبکه مترو این اجازه را داد تا با ارائه ایده‌هایی نو و پیشنهادهای جدید، نسبت به بهینه سازی روش‌های مرسوم فعلی اقدام کنند. این امر می‌تواند هم در حوزه طراحی و ساخت مسیر و ایستگاه‌ها رخ دهد و هم در حیطه مصالحی که استفاده می‌شود. در صورت رخ‌دادن چنین اتفاق مهمی، سایر کلان‌شهرهای کشور نیز متأثر از آنچه در تهران دنبال می‌شود، سراغ تغییرات جدید خواهند رفت.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.