×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رویداد آنلاین :این روزها یکی از مهم‌ترین موضوعات موردتوجه در مورد هر شرکت، سازمان یا نهادی مسئولیت‌های اجتماعی آن است. هر سازمان یا شرکت دولتی یا خصوصی باتوجه‌به وظایفی که بر عهده دارد، مسئولیت‌های اجتماعی را برای خود تعریف می‌کند. این مسئولیت‌ها تنها باهدف رشد دادن جامعه و کمک به مردم هستند. مسئولیت های اجتماعی بانک صادرات نیز توسط این بانک تعریف شده¬اند و در دستورالعمل‌های آن قرار گرفته‌اند.

بانک صادرات به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور فعالیت‌ها و خدمات بسیاری را دررابطه‌با مسئولیت های اجتماعی خود به اجرا گذاشته است. این بانک در ایفای نقش خود بسیار موفق بوده است و در اولین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی، برنده نشان عالی مسئولیت اجتماعی شد.

هر سازمان و مؤسسه‌ای که شروع به کار می‌کند، اهدافی را برای خود مشخص کرده است. هر یک از این اهداف که در راستای بالارفتن وضعیت رفاه و معیشت عموم جامعه و بهبود سطح علمی و آموزشی در کشور باشد، بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی آن سازمان است. در مورد بانک‌ها اغلب رویکردی بلندمدت نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی وجود دارد.
در کل می‌توان گفت مسئولیت اجتماعی یک مؤسسه یا سازمان جدا از چیزی که قانون برای آن مشخص کرده است، خواهد بود. یک مؤسسه با مسئولیت اجتماعی بالا به فکر روش‌های ممکن برای کمک‌رسانی به همه افراد و تمام کسب‌وکارهاست. با این کار به چرخه اقتصادی کشور کمک می¬کند و راه را برای اقشار ضعیف‌تر هموار می‌سازد. مسئولیت‌های اجتماعی بانک صادرات نیز در همین راستا تعریف شده‌اند.

بانک‌ها از جمله مؤسسه‌هایی هستند که نقش بسیار مهمی را در جامعه و پیشرفت آن ایفا می‌کنند. تمامی مؤسسه‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها به‌نوعی نقش واسطه را در تمام معاملات مالی بزرگ بر عهده دارند. بانک‌ها می‌توانند برای افزایش سود شرکت‌ها و امور مهم دیگری مانند مشارکت و فروش سهام ارائه خدمات داشته باشند.
ازآنجایی‌که مقدار زیادی از سرمایه کشور در بانک‌ها گردش دارد، این مراکز می‌توانند تأثیری قابل‌توجه در بهبود وضعیت اقتصادی داشته باشند. گاهی مسئولیت‌هایی که یک بانک می‌پذیرد، مواردی هستند که اقتصادی نبوده و تنها برای کمک به دیگران انجام می‌شوند. مثلاً کمک در امر آموزش در مناطق محروم یا خدمات در حوزه سلامت از جمله مسئولیت‌های اجتماعی یک مؤسسه مالی هستند. باتوجه‌به این نکات و درنظرگرفتن مسئولیت های اجتماعی بانک صادرات، می‌توان گفت این بانک عملکرد بسیار موفقی را در این زمینه داشته است.
از آنجایی‌که همه مردم با بانک‌ها در ارتباط هستند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند، انجام درست مسئولیت‌های اجتماعی در بانک¬ها اهمیت بالایی دارد. اغلب بانک‌ها به این امر توجه دارند و از امکانات خود در راستای کمک به جامعه بهره می‌برند. هریک از این مراکز وظیفه دارند متناسب با شرایط روز جامعه نیازها را بشناسند و استراتژی‌های خود را براین‌اساس پیش ببرند.
ارائه‌دادن خدمات بانکی و تعامل خوب با مشتریان یکی از دلایل محبوبیت و شهرت بانک صادرات است. این بانک از گذشته همواره در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی خود مصمم بوده و موفقیت‌های زیادی نیز داشته است. از جمله این مسئولیت¬ها که در آن بسیار خوش درخشیده، ایجاد زمینه برای اشتغال است. بانک صادرات بخش بزرگی از درآمدهای خود را به شکل وام‌های کم سود به متقاضیان می¬پردازد و در کاهش بیکاری سهم بزرگی را به خود اختصاص داده است.

یکی دیگر از مسئولیت‌های اجتماعی موفق برای بانک صادرات کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان است. ازآنجایی‌که این شرکت‌ها نقش بزرگی را در رشد و پیشرفت کشور بر عهده دارند، حمایت از آن‌ها بسیار اهمیت دارد. بانک صادرات به طرح‌های توجیه شده در شرکت‌های دانش‌بنیان که نیاز به سرمایه‌گذاری برای تولید دارند، وام‌هایی کم سود داده است. بسیاری از این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری اولیه از سوی بانک صادرات پیشرفت زیادی داشته و حالا تبدیل به شرکت‌های بزرگی شده‌اند.
بانک صادرات همواره برای کمک به جامعه و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در تلاش بوده است. از جمله مواردی که این بانک در آن بسیار تأثیرگذار بوده است، می‌توان به کمک‌های مالی برای تولید واکسن‌ها اشاره کرد. همچنین این بانک کمک به توسعه زیرساخت‌ها و مواردی مانند ساخت سد یا راه‌های عبوری را در کارنامه خود دارد.

مسئولیت های اجتماعی بانک صادرات کاملاً متمرکز بر توسعه و پیشرفت کشور و کمک به آحاد مردم است. این بانک مقدار زیادی از بودجه خود را به وام‌های ازدواج، وام فرزندآوری، کمک‌هزینه‌های ساخت مسکن، کمک‌هزینه‌های ایجاد شغل و همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص داده است.
آیا انجام مسئولیت‌های اجتماعی مانع از سودآوری بانک است؟
هر بانک یا مؤسسه‌ای وظیفه دارد مسئولیت‌های اجتماعی مناسبی را برای خود تعریف کند و به آن پایبند باشد. اما این مسئولیت‌ها را به‌گونه‌ای پیاده‌سازی و اجرا می‌کند که تناقضی با سوددهی برای بانک به وجود نیاید. در واقع هر مؤسسه‌ای می‌تواند در ایفای مسئولیت های اجتماعی پایبند باشد و درعین‌حال برای خودش مشکلی ایجاد نشود.
می‌توان گفت درست انجام‌دادن مسئولیت‌های اجتماعی در هر بانک باعث می‌شود رابطه با مشتریان تقویت شده و چهره بانک در جامعه شناخته‌تر شود و این خود به منافع مؤسسه کمک زیادی می‌کند. به همین ترتیب موفقیت در مسئولیت های اجتماعی بانک صادرات در کنار کمک به جامعه، برای خود بانک نیز سودآور است.
آیا انجام مسئولیت اجتماعی در شناخته‌شدن شما مؤثر است؟
هر شرکت یا مؤسسه‌ای که در انجام مسئولیت های اجتماعی خود کوتاهی نکند، در جامعه محبوبیت زیادی را به دست می‌آورد. افراد با دیدن عملکرد مثبت شرکت بیشتر به آن گرایش پیدا می-کنند و تبدیل به مشتریانی دائمی می‌شوند. با شناخته‌شدن بیشتر نام شرکت افراد زیادتری به آن روی می¬آورند و این خود به معنای افزایش سرمایه‌گذاری است. حتی سرمایه‌گذاران بزرگ اغلب مؤسسه‌ای را انتخاب می‌کنند که در زمینه فعالیت‌های اجتماعی عملکرد خوبی از خود نشان داده باشد و تمام این‌ها به معنای سودآوری بیشتر برای شماست.

در هر مؤسسه و نهادی مجموعه‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده است. مسئولیت های اجتماعی بانک صادرات نیز بسیار گسترده بوده و نشان‌دهنده توجه این مؤسسه به پیشرفت جامعه است. اهمیت‌دادن به مسئولیت‌های اجتماعی و داشتن یک استراتژی مناسب در جهت تحقق آن‌ها لازمه‌ موفقیت هر شرکتی است. اعطای وام‌های کمک‌هزینه ازدواج، وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان، وام فرزندآوری، ساخت مسکن، کمک هزینه برای ایجاد شغل و … از جمله خدمات بانک صادرات در تحقق مسئولیت های اجتماعی خود است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.