×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادزمانه : رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران آخرین وضعیت گرمخانه های پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و به نقل از فرهیختگان، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در مورد وضعیت گرمخانه های پایتخت گفت: در حال حاضر حدوداً در همه مناطق تهران یک گرمخانه فعال داریم که در حال خدمت رسانی هستند.در واقع ظرفیت این مددسراها به ۲۵۰۰ تخت رسیده است که گاهی همه این ظرفیت، با پذیرایی از بی سرپناهان، کارتن خواب ها و در راه ماندگان پر شده است و پیش نیامده مراجعه کننده ای داشته باشیم که پذیرش نشود.فضای حداقلی را نیز برای کف خوابی هماهنگ کرده بودیم که برخی حتی بتوانند بدون تخت هم استراحت کنند که در این شرایط این ظرفیت تا پذیرش حدود ۳۲۰۰ نفر بالا می رود.

🔻وی ادامه داد: ما ۱۵ اتوبوس سیار داریم که در سطح شهر تهران در حال تردد هستند و به هر دلیل هر شهروندی که در شب بدون سکونتگاه و سرپناه باشد می تواند از این امکانات استفاده کند.

🔻محمدخانی تاکید کرد: در مورد معتادین متجاهر عددمان حدودا ۲۱ هزار نفر است که نگهداری، نحوه اسکان دادن و قوانین و مقررات آن متفاوت است و باید مراحل درمانی، ترک اعتیاد، بازآفرینی شخصیتی، یادگیری شغل و…. را پشت سر بگذارند اما گرمخانه ها یا همان مددسراها اقامتگاه موقت هستند و افراد مشکلی برای ترک این اقامتگاه ندارند.

🔻وی در پایان گفت: مردم اگر فردی یا افرادی را دیدند که در خیابان بدون سرپناه بوده و یا کارتن خواب هستند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند تا خودروهای حامی شهر ویژه فوریتهای خدمات اجتماعی شهر تهران که بابت این قضیه در نظر گرفته شده به سرعت به محل اعزام شده و این افراد را به گرمخانه ها منتقل کنند.خدا را شکر ما امسال هیچ مورد گزارش فوتی نداشتیم و امیدواریم این وضعیت همچنان ادامه پیدا کند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.