امیر حسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سفر به استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دنبال میکند بحث ارتقا شاخص های آموزشی در بخش کمی و کیفی است گفت: در حوزه کمی اتفاقات خوبی تاکنون رخ داده و یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه مدرسه سازی است .
وی افزود: تاکنون ۲هزار و ۵۷۰ مدرسه با مشارکت وزارت آموزش و پرورش ساخته شده است که سهم آن در سیستان و بلوچستان نزدیک به ۳۵۰ مدرسه بوده است.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه دنبال می شود بحث جایگزینی مدارس کانکسی است که در استان سیستان و بلوچستان ۱۶۰ مدرسه کانکسی شناسایی شده و تا به حال ۶۰ مدرسه ایمن سازی شدند .
مدنی با بیان اینکه در کشور ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی شناسایی شده است گفت: یکی از کارها ارتقا بخش کیفی بوده و یکی از کارهایی که در حوزه عدالت آموزشی دنبال میشود حوزه های تدریس و نرم افزاری بوده که اقدامات خوبی در این بخش آغاز شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه یکی از اقدامات پرورش و تربیت معلمان نسل پیشرو است گفت: ۲۰ هزار معلم را برای مناطق کم برخوردار شناسایی کرده و بحث آموزش آنها را دنبال میکنیم
وی گفت: در حوزه استعداد یابی دانش آموزان اقدامات خوبی در دستور کار است به طوری که از طریق ارتباط با دانش آموزان و حمایت از آنها بتوانیم استعداد آنها را ارتقا دهیم.
مدیر عامل بنیاد برکت به حمایت دانش آموزان کنکوری در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت۷۰هزار دانش آموز پشت کنکوری را از طریق طرح کمک آموزشی تحت پوشش قرار داده است و امیداوریم در حوزه کیفی و ارتقا سطح آموزشی موثر باشیم. و گفت: این سامانه در سطح ملی و کشوری بوده که از طریق آن دورههای مختلف آموزشی برای معلمان کشور از طریق این سامانه برگزار میشود.
وی با بیان اینکه سامانه معلمانه به منظور ارتقای کیفیت تدریس و بهبود شایستگیهای معلمی در کشور، توسط قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طراحی و راهاندازی شده است گفت: با توجه به چالشهای نظام تعلیم و تربیت، این سامانه به معلمان مناطق کمبرخوردار کمک میکند تا مهارتهای خود را در چهار شاخص اصلی بهبود دهند.
مدنی اظهار کرد: سامانه معلمانه با استفاده از ویدیوهای تعاملی و محتوای بهروز آموزشی، به معلمان کمک میکند تا مهارتهای خود را تقویت کنند و در تعامل با مشاوران دلسوز و توانمند از دل استان، آموزشها را به بوم و شرایط محلی منطقه تطبیق دهند.
مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: در سامانه معلمانه معلمان میتوانند از محتوای بهروز و آموزشهای مؤلفین کتب درسی بهرهمند شده و مهارتهای خود را تقویت کنند، همچنین با مشاورانی دلسوز و توانمند در ارتباط باشند تا این آموزشها را در کلاس درس پیادهسازی کنند.
وی افزود: معلمان از پشتیبانی متخصصان منطقهای و معلمان داوطلب بومی بهرهمند خواهند شد که از طریق پیامرسان ایجاد شده در داخل سامانه در تمام مراحل دوره، همراه و مشاور آنها هستند و این مشاورین محلی با توجه به شرایط و نیازهای بومی منطقه، به معلمان کمک میکنند تا آموزشهای دریافتی را به بهترین شکل در کلاس درس پیادهسازی کنند.
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: در مرحله آزمایشی، بیش از ۵۰۰۰ معلم از ۷ استان در حال استفاده از سامانه معلمانه هستند. این مرحله به منظور ارزیابی و بهبود سامانه در راستای ارتقای کیفیت آموزش و تطبیق بهتر با نیازهای معلمان انجام شده است.
وی با بیان اینکه سامانه معلمانه به آدرس https://moallemane.ir/ در دسترس معلمان کشور قرار گرفته است گفت: برنامهریزی شده تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، تعداد معلمان مناطق کمبرخوردار که از این سامانه بهرهمند میشوند به بیش از ۲۰ هزار معلم در ۱۵ استان برسد.
وی ادامه داد: در این سفر از نمایشگاه دستاوردهای عدالت آموزشی بازدید و بسته عدالت آموزشی که شامل کیف مدرسه، لوازم تحریر، کاربرگ آموزشی در ۶ مقطع ابتدایی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان سیستان وبلوچستان رونمایی شد.
مدنی با بیان اینکه خدمات تخصصی عدالت آموزشی ویژه استان سیستان وبلوچستان از سوی بنیاد برکت ارائه میشود گفت: این خدمات شامل آموزش و توانمندسازی ۳هزار معلم مقطع ابتدایی استان، توزیع ۲۰ هزار کاربرگ کمک آموزشی ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی، حمایت از ۵ هزار دانش آموز پایه دوازدهم جهت آمادگی آزمون کنکور و حمایت از گروههای مردمی تخصصی عدالت آموزشی است.
https://roydaadonline.ir/?p=111037