×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رویداد آنلاین : علیرضا نمازی گفت: در کل سال خدمات خوبی در بحث پوشش بیمه‌ای به مردم ارائه شده است. از اسفند سال گذشته پوشش بیمه همگانی آغاز شد که حدود شش میلیون نفر بیمه نشده را تحت پوشش بردیم که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از این تعداد فقط در استان تهران بوده‌اند. حوزه سلامت وابسته به مکان و زمان نیست و ما باید به هر متقاضی خدمت دهیم.

علیرضا نمازی روز چهارشنبه در یک نشست خبری در تشریح عملکرد بیمه سلامت افزود: طرح دارورسان کار سخت و پیچیده ای بود که آخر آبان ماه اجرایی شده و در واقع دارو سریع و آسان به دست بیماران خاص در تهران می رسد و بصورت آزمایشی این طرح از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران و داروخانه ۱۳ آبان در تهران درحال اجراست.

وی در خصوص اجرای طرح دارورسان در استان تهران، تصریح کرد: این کار بسیار سخت و پیچیده بود. با توجه به راه‌اندازی نسخه الکترونیک در کشور از مهرماه سال قبل، تواتستیم در مورد رساندن دارو به بیمار اقدام کنیم. برای بخش نرم افزاری جلسات متعددی داشتیم و در نهایت مجوز شروع این کار برای بیماران خاص استان تهران با هدف بیماران ام اس آغاز شد تا در نهایت به کل کشور گسترش یابد. با دانشگاه علوم پزشکی تهران وارد مذاکره شدیم تا کار آغاز شود.

وی گفت: ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر بیمار خاص در استان تهران ساکن هستند که ۶۰ درصد (حدود ۶۰۰۰ نفر) آنها ام اس دارند و یک پنجم آنها در شهر تهران ساکن هستند که حدود ۱۲۰۰ نفر می‌شوند که بیماری فعال دارند و کار پوشش دارورسان را با آنها و با داروخانه ۱۳ آبان شروع کردیم. پس از مدتی هم به.سراغ شهرستان‌های تهران خواهیم رفت. این طرح از آبان ماه با بیماران ام‌اس شروع شد. این افراد خدمت دارورسان را با رعایت زنجیره سرمای دارو به شکل رایگان دریافت می‌کنند. طرح آزمایشی از تهران آغاز شد تا بعد به سایر استان‌ها تسری یابد. در شهر تهران برای ۲۰۰ نفر تاکنون دارورسانی درب منزل انجام شده است. برای سایر بیماری‌های خاص هم قصد داریم این کار انجام شود. برای گسترش طرح حتی به فکر ورود داروخانه‌های بخش خصوصی به کار هم هستیم.

به گفته وی، پوشش بیمه ای خدمات ناباروری نیز کار بزرگی است که اجرای آن در یکسال اخیر اتفاق افتاده و پوشش ۹۰ درصد تعرفه های این خدمات را بیمه سلامت تقبل کرده است.

وی توضیح داد: زوجین نابارور توسط متخصصان زنان دوره دیده یا فلوشیپ های ناباروری و یا متخصصین ارولوژی در سامانه نشان دار می شوند و پوشش ۹۰ درصدی تعرفه های خدمات به آنها ارائه می شود.

وی افزود ۵۹ کد ستاره دار نیز برای معلولان تحت پوشش بیمه با همکاری سازمان بهزیستی انجام شده و ۴۱ هزار نفر توانخواه در استان تهران نشان دار شدند که به آنها خدمات ارائه می شود.

نمازی اظهار داشت: بیمه سلامت ۷۰ درصد تعرفه خدمات درمانی خصوصی و دولتی را جهت استفاده ۵۹ کد ستاره دار برای توانخواهان به بخش خصوصی و دولتی به مراکز توانبخشی پرداخت می کند.
همچنین پوشش بیمه ای خدمات بستری و سرپایی برای مدد جویان کمیته امداد و مددجویان بهزیستی در بخش بستری ۹۵ درصد و سرپایی نیز به ۸۵ درصد با رعایت نظام ارجاع می باشد.

دهکهای ۱ – ۳ درآمدی نیز در دریافت خدمات بخش سرپایی از پوشش بیمه ای ۸۰ % بهره مند می باشند .

به گفته نمازی، با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از پرداخت هزینه های کمرشکن بیماران و خانواده های آنها کاسته شده است ، از مهرماه امسال تمامی بیماران مشمول تحت پوشش بیمه قرار گرفتند ۲۷ نوع بیماری در سامانه ثبت شده و کاهش فرانشیز برای دریافت برخی خدمات درمانی حتی به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: غلاوه بر آن تا ۵۰ میلیون تومان در سال برای بیماران خاص و صعب العلاجی که هزینه های بیشتری برای درمان پرداخت کرده اند از محل منابع خارج از ضوابط صندوق با ارائه مدرک و مستندات و تایید آن در کمیته استانی پرداخت می شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.