×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادزمانه : معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران طی یادداشتی از ابلاغ دستورالعمل طراحی نماهاي ساختمانی رو به فضاهاي سبز همگانی و در راستای بهرمندی املاک مجاور فضاهای سبز از منظر پارک ها خبر داد.

در متن یادداشت حمیدرضا صارمی آمده است:

استفاده از “ظرفیت فضاهاي سبز عمومی ” یکی از فرصت‌هاي حیاتی برای “شهر تهران” است که می‌تواند بر ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان تاثیر بسزایی داشته باشد. حال بی‌تفاوتی پلاك‌هاي مجاور به فضاهاي سبز همگانی نسبت به این همسایگی منجر به هدر رفتن فرصت‌ها طراحی از یک سو و از سوی دیگر بسترساز تبدیل شدن فضاهاي سبز به فضاهاي ناایمن شهري شود.

در همین راستا و با توجه به ضرورت این مهم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با ابلاغ دستورالعمل “طراحی نماهاي ساختمانی رو به فضاهاي سبز همگانی”، این بستر را فراهم کرده تا صاحبان املاکی که در همسایگی پارک ها و فضاهای سبز سکونت دارند با ایجاد پنجره یا تراس رو به پارک، از نور و منظر فضای سبز موجود بهره‌مند گردند و با این اقدام، فضاهای سبز همگانی در شرایط برخورداری نظارت اجتماعی فعال پلاک‌های مجاور و مشرف، امنیت و رونق بیشتری را تجربه می‌کنند و املاک مجاور و مشرف به فضای سبز از امکانات نورگیری و چشم‌انداز بی رقیب و ارزش‌افزا بهره‌مند می‌شوند.

به موجب این دستورالعمل اسناد ملاك عمل کنونی مربوط به آن دسته از فضاهاي سبز همگانی تجهیز شده یا حرائم قانونی آنها و انواع محوطه‌ها و گذرهایی می شود که از نظر ثبتی در تملک شهرداري بوده و یا با تایید سازمان املاك و مستغلات و یا ادارات املاك و مستغلات مناطق ۲۲ گانه در تملک شهرداري قرار گرفته و دارای کاربري تثبیت شده فضاي سبز باشد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.