×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادزمانه : دکتر احمد احمدی صدر دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران می گوید علاوه بر ۴۰ خودروی ون حامی شهر که وظیفه جمع آوری کارتن خواب ها و بی خانمان ها را با آغاز فصل سرما دارند حدود ۱۰ اتوبوس نیز به صورت ثابت در سطح شهر آماده خدمت رسانی افراد بی سرپناه خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر احمدی صدر در گفتگو با همشهری آنلاین توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت مدد سراهای سراسر تهران برای اسکان دادن به افراد بی سرپناه ارائه داد.

🔻مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی می‌گوید: «براساس برنامه‌های مدیریت شهری برای شهروندان تهران به ویژه اقشاری که به هر دلیلی بی‌خانمان یا بی‌سرپناه هستند مانند مسافران، کارگران فصلی که گاه یک یا ۲ شب به محل اسکان نیاز دارند و همچنین بی‌سرپناهانی که ممکن است در شهر باشند. در واقع این افراد به اسکان موقت نیاز دارند. در همین راستا طرح اسکان از سوی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در حال اجراست. گام نخست در طرح اسکان، کمک کردن به این افراد برای انتقال به مددسراهای سازمان خدمات اجتماعی در سراسر تهران است. انتقال افراد بی‌سرپناه در سال گذشته با ۱۵ خودرو ون انجام می‌شد.»

🔻« احمدی‌صدر» می‌افزاید: «از ابتدای کار مدیریت شهری جدید بیش از ۵ هزار ظرفیت در مددسراها و گرمخانه‌ها برای معتادان متجاهر ایجاد شده است. این ۵ هزار ظرفیت یک اتفاق خوب برای شهر تهران محسوب می‌شود. اغلب معتادان متجاهر بودند و اکنون طبق قانون باید در یک محیط خاص بین ۶ ماه تا یک سال نگهداری شوند و مجرم تلقی می‌شوند. به همین خاطر اینها از داخل گرمخانه‌ها انتقال داده شدند به مراکز ماده ۱۶ و با این انتقال، ظرفیت گرمخانه‌هایمان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در همین راستا گرمخانه‌ها آمادگی پذیرایی از کسانی را دارند که به هر دلیلی نیاز به اسکان موقت دارند.»امسال برای اینکه بتوانیم خدمات‌بیشتری به این افراد ارائه بدهیم و در واقع کمترین حضور افراد بی‌سرپناه را در شب‌های سرد در سطح شهر داشته باشیم، تعداد این خودروها را افزایش دادیم. اکنون ۴۰ خودرو در این زمینه خدمات‌رسانی می‌کنند.

🔻او تاکید می‌کند که در همین راستا برای ۲۲ منطقه پایتخت، اعتباری جداگانه اختصاص یافته است که هر منطقه به صورت ویژه یک خودرو برای گشت داشته باشد: «همچنین ما هم مستقلاً در سازمان ۱۵ خودرو دیگر را دیگر را به صورت پشتیبانی قرار دادیم تا در زمینه انتقال بی‌سرپناهان به مددسراها، به مناطق کمک کنند. علاوه بر استقرار خوردوهای ون در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ۱۰ اتوبوس‌ را هم در نقاط شناسایی شده از حضور و تجمع افراد بی‌خانمان فعال کردیم تا در صورت مشاهده افرادی که تمایل ندارند به هر دلیلی به گرمخانه برود و تمایل به اسکان موقت یک شبه دارند، سرپناه داشته باشد.»

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.