به گزارش روابطعمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ در جلسه ستاد برگزاری مراسم تشییع و میزبانی از زائران رهبر شهید که با حضور مدیران شهری و فرمانده بسیج شهید باهنر برگزار شد، اظهار داشت: دو مأموریت مهم در مراسم وداع و تشییع بر عهده داریم که اصلیترین آن، اسکان و پذیرایی از زائران و شرکتکنندگان در این مراسم است.
صالحی با تأکید بر وسعتِ پیشبینیهای صورتگرفته، تصریح کرد: برای میزبانی از ۱۵۰ هزار زائر، تمامی فضاهای در دسترس از جمله مدارس، خوابگاههای دانشجویی، سراهای محلات، سالنهای ورزشی و حسینیهها شناسایی شده و در حال تجهیز است تا بتوانیم محیطی امن و مناسب برای استراحت میهمانان فراهم کنیم.
وی در تشریح جزئیات این خدمترسانی افزود: علاوه بر اماکن یادشده، با هماهنگی جمعیت هلالاحمر، دو پهنه بزرگ در بوستانهای «پردیسان» و «نهجالبلاغه» بهعنوان «زائرشهر» در نظر گرفته شده است تا بخش مهمی از جمعیت زائران در این فضاها استقرار یابند.
شهردار منطقه ۲ در ادامه با اشاره به سایر اقدامات جانبی گفت: در کنار مدیریت اسکان، ۵ هزار راهنمای زائر از گروههای جهادی و نیروهای دوام برای راهنمایی شرکتکنندگان در مسیرها مستقر خواهند شد. همچنین برپایی پردیس فرهنگی و غرفههای مادر و کودک، تأمین آب شرب، استقرار دستگاههای مهپاش و فراهمسازی ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی از دیگر اقدامات زیرساختی است
صالحی در ادامه با تأکید بر نقش گروههای مردمی گفت: “ما در این مسیر، تنها به تجهیزات اداری متکی نیستیم، تمامی تلاش مدیریت شهری بر این است که با بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی و دستگاهی، میزبانی شایستهای از زائران رهبر شهید به عملآورده و تسهیلات لازم برای حضور پرشور مردم در این حماسه ملی فراهم شود.
https://roydaadonline.ir/?p=155312



