×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رویداد آنلاین: برنامه‌های تیم جدید مدیریتی بانک صادرات در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ برای دستیابی به اهداف شاخص‌های عملکردی بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات گسترده‌تر به واحدهای تولیدی و تقویت نقش‌آفرینی در اقتصاد و معیشت اقشار جامعه قرار گرفته است.
سرپرست و تیم مدیریتی جدید بانک صادرات ایران در نظر دارند تا برنامه‌های نیمه دوم سال جاری خود را بر تقویت خدمات بهینه به مشتریان، حمایت‌های تسهیلاتی از اقشار جامعه به خصوص واحدهای تولیدی و کارآفرین قرار دهند.
بانک صادرات ایران که در ۵ ماهه ابتدای سال جاری از چهار محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، سرمایه‌گذاری و کارمزد، بیش از ۲۸۳ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد، برای رسیدن به اهداف از پیش‌تعیین شده خود، قصد دارد تا برای احیای جایگاه گذشته وبصادر از تمامی دانش، تجربه و خرد جمعی کارشناسان و پیشکسوتان استفاده کند.
نگاهی به عملکرد بانک صادرات ایران از ابتدای سال جاری
بانک صادرات ایران سال جاری را با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین آغاز کرد. درآمدزایی در مسیر تامین منابع مالی برای دستیابی به اهداف حمایتی از جمله مهمترین اقدامات وبصادر در سال جاری بوده است.
براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، بانک صادرات ایران در ۵ ماه نخست سال جاری از محل تسهیلات اعطایی بیش از ۲۱۶ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده که بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال آن در مرداد ماه محقق شده است.
بانک صادرات ایران از ابتدای شهریور سال گذشته تا پایان مردادماه سال ۱۴۰۱، مجموعا ۳۵۳ فقره به مبلغ ۱۰۶هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال تسهیلات دانش بنیان پرداخت کرده است.
علاوه بر این، بانک صادرات ایران در ۵ ماه منتهی به مرداد ۱۴۰۲ از محل دریافت کارمزد هم نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده است. هم چنین درآمد وبصادر از محل سپرده‌گذاری نیز در حدود ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعلام شده است.
براساس این گزارش، درآمد وبصادر در دوره مذکور از محل سرمایه گذاری ها، نزدیک به ۳۹ هزار میلیارد ریال بوده است که عمده درآمد شناسایی شده، بابت سرمایه گذاری ها، عمدتا از محل سود تقسیمی شرکت های پتروشیمی بندرعباس، نفت تهران، نفت اصفهان و نفت تبریز است.
بر این اساس ، بانک صادرات ایران با وجود پرداخت بیش از ۳۷ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سود سپرده‌ در مردادماه سال جاری، بیش از ۴۵ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرده و بیش از ۷ هزار و ۷۶۱میلیارد ریال تراز مثبت ماهانه ثبت کرده است.
اقدامات حمایتی بانک صادرات ایران از تولیدکنندگان و مردم جامعه
بانک صادرات ایران که برنامه‌های خود را در سال ۱۴۰۱ با شتابی بیشتر از سال‌های قبل بر تأمین مالی و توسعه تولید دانش‌بنیان قرار داده است، برای افزایش سهم این حوزه راهبردی از تولید ناخالص ملی و پرداخت تسهیلات به صنایع اشتغال‌آفرین کشور، گام‌های اساسی را برنامه‌ریزی و به اجرا درآورد.
حمایت‌های بانک صادرات ایران از تولیدی‌ها و بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی از تابستان گذشته تا امسال چشمگیر بوده و نشان از اهمیت موضوع اشتغال و تولید برای این بانک دارد. این بانک در دوره مذکور و در بحث وام‌های اشتغالزایی تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۰ فقره به مبلغ ۱۷هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به همراه تعداد ۱۴۴هزار فقره به مبلغ یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال به بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی تسهیلات، پرداخت کرده است.
همچنین در زمینه حمایت از قانون جوانی جمعیت و پرداخت تسهیلات آسان، این بانک از شهریورماه سال گذشته تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ در زمینه تسهیلات فرزندآوری بیش از ۳۴ هزار فقره به مبلغ ۱۳ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال و تعداد بیش از ۱۱۴ فقره تسهیلات ازدواج بالغ بر ۱۲۸ هزار میلیارد ریال وام تکلیفی پرداخت نموده است.
بانک صادرات ایران در بازه زمانی عنوان شده ۴۴۰ هزار فقره به مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرد به آحاد مردم جامعه در کنار ۱۲۰ هزار فقره به مبلغ ۲۶هزار و ۳۰۰میلیارد ریال تسهیلات آسان در قالب پرداخت وام‌های بدون ضامن به شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی پرداخت کرده است.
مهم‌ترین برنامه‌های بانک صادرات ایران برای نیمه دوم سال جاری
افزایش سهم بازار وبصادر، از جمله مهمترین برنامه‌های تیم جدید مدیریتی بانک صادرات ایران در شش ماهه دوم سال جاری است. به همین منظور، سرپرست بانک صادرات درنظر دارد تا با فهم و عملیاتی کردن نسل چهارم بانکداری مدرن در ابعاد گسترده‌تر تمام تلاش مجموعه خود را در جهت سودآوری و شفافیت بیشتر به کار ببندد.<div class=”inner tgico” title=”1402/7/2, 23:23:06Edited: 1402/7/2, 23:23:22″>

همچنین این بانک درنظر دارد تا نسبت به متغیرهای بانکداری در دنیا با ایجاد تغییرات در ساختار و عملیات بانکداری در آینده را برای دستیابی به اهداف و سرعت در انجام عملیات‌های بانکداری شعب این بانک را ادغامو با تجهیز منابع، اقداماتی را در جهت کاهش دغدغه‌های مردم جامعه از طریق تامین منابع اعطای تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر و حمایت‌های مالی از تولیدکنندگان و کارآفرینان که زمینه اشتغال و ارزآوری را برای کشور فراهم‌ می‌کنند، به انجام برساند.
بانک صادرات ایران درنظر دارد برای تامین منابع مالی موردنیاز اهداف فوق افزایش سرمایه را با استفاده از ظرفیت کارشناسی خبرگان نظام بانکی به انجام رساند.
کاهش بهای تمام شده پول، مدیریت هزینه، استفاده مدیران استانی از اختیارات مناسب، تشکیل شورای مشورتی در بخش‌های مختلف مالی، سرمایه‌های انسانی و افزایش سرمایه بانک از جمله اولویت‌های بانک صادرات ایران برای انجام بهینه‌تر اقدامات در مسیر شاخص‌های عملکردی و اهداف عالیه وبصادر است.
Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.