×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رویداد آنلاین : مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با انتقاد از برخی رسانه‌ها مبنی بر ارائه نشدن تسهیلات کلان توسط این بانک‌ها، گفت: سقف تسهیلات در بانک‌های قرض‌الحسنه ۳۰۰هزار تومان و میانگین پرداختی وام توسط مهر ایران زیر ۵۰ میلیون تومان بوده است، به این دلیل نمی‌شود این وام ها را همراه با تسهیلات اعطایی بانک‌های تجاری در مبحث تسهیلات کلان عنوان کرد.

به گزارش شبکه خبری رویداد آنلاین ؛ سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه ماهیت بانک های قرض‌الحسنه خارج از اعطای تسهیلات کلان می‌باشد، اظهار داشت: در برخی رسانه‌ها و اخبار وام‌های پرداختی توسط بانک‌های قرض الحسنه نسبت به بانک های تجاری در قالب تسهیلات خرد است . برخی رسانه‌ها و خبرنگاران بدانند اینکه گفته می‌شود تسهیلات به شرکت‌های زیرمجموعه داده شده و یا مبالغ آن مشخص نیست، بانک‌های قرض‌الحسنه دارای شرکت‌های زیرمجموعه نیستند که بخواهند تسهیلات داخلی به آنها اعطا کنند.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه‌های سرمایه‌گذاری‌های کلان ملک، ارز و بورس فعالیت زیرمجموعه‌ای ندارد. تنها طبق اساسنامه، اجازه سرمایه‌گذاری حقوق ۱۲ همتی صاحبان سهام را در اوراق دولتی جهت پوشش برخی از هزینه‌ها داریم. علاوه بر این، بانک مهر ایران تنها می‌تواند به طور میانگین ۱۰ درصد از منابع که در نیمه اول سال افزایش دارد را در بازار غیربانکی با مجوز بانک مرکزی سرمایه‌گذاری کند.

تامین ۹۵ درصد هزینه‌های مهر ایران از محل کارمزد ۴ درصد

شمسی نژاد با اعلام اینکه ۹۵ درصد هزینه‌های مهر ایران از محل همان ۴ درصد کارمزد به دلیل مدیریت صحیح منابع حاصل می‌شود، بیان کرد: سرانه مراجعه به شعبه این بانک در بهترین وضعیت نسبت به سایر بانک‌ها قرار دارد. درهر شعبه بانکی در سایر بانک‌های کشور بین ۸ تا ۱۰ نفر کارمند فعالیت می‌کنند، این در حالی است که میانگین حضور کارمندان در ۵۰۰ شعبه سراسر کشور این بانک حدود ۴ نفر می‌باشد. در مهر ایران تلاش شده است تا با نفرات کمتر و کارآیی بیشتر فعالیت‌های مربوط به شبکه بانکی انجام پذیرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از آمادگی دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت در مبحث مزد خدمت در راستای دغدغه مراجع و كميته فقهي بانك مرکزی خبر داد و گفت: هم‌اکنون این دو بانک قرض‌الحسنه کارهای مربوطه را انجام داده اند. پروژه مزد خدمت به این صورت است که یکبار در افتتاح حساب، تشکیل پرونده، ضامن هزینه مربوطه دریافت می‌شود به طوری که متقاضیان به جای اینکه هر سال کارمزد بدهند یک بار از آنها هزینه مربوطه دریافت می‌شود و بدین صورت هزینه کارمزد برای متقاضیان ۶۰ درصد پایین می‌آید.

وی قرار گرفتن در فهرست هزار بانک برتر جهان به انتخاب نشریه بنکر و پنجمین بانک غرب آسیا از جمله دستاوردهای این بانک عنوان کرد.

شمسی نژاد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به آزادسازی بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان و حمایت از اشتغال آنها، جهیزیه و بیمه روستاییان در مکان‌های بحران‌زای طبیعی با مشارکت ستاد مدیریت بحران کشورو مشارکت‌هایی در حوزه برگزاری مراسم اربعین اشاره کرد.

هدفگذاری مهر ایران برای قرارگرفتن در میان ۳ بانک برتر کشور

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درخصوص تسهیلات امهال شده، گفت: معوقات این بانک سالانه ۰۴٪ یعنی کمتر از نیم درصد است که کمترین معوقات در شبکه‌های بانکی می‌باشد. با این وجود بانک قرض الحسنه مهر ایران سه میلیون فقره وام در سال پرداخت می‌کند. در سال گذشته ۱۱۴ همت تسهیلات به متقاضیان توسط مهر ایران اعطا شد و برای امسال بیش از ۱۷۰ همت پرداخت تسهیلات برآورد شده است.

وی افزود: شفافیت و صورت‌های مالی و انتخاب نخستین بانک در برگزاری مجامع از دیگر موارد حائز اهمیت در فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌باشد که موجب شده این بانک در زمره برترین‌های شبکه بانکی در ایران قرار بگیرد.

سعید شمسی‌نژاد با تاکید بر اینکه برنامه این بانک قرار گرفتن در بین سه بانک برتر کشور است، گفت: تعداد تراکنش‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران در شبکه بانکی علیرغم نداشتن PSP همانند بانک ملت، سامان و دیگر بانک‌های فعال درحوزه ثبت تراکنش‌های مالی موجب شد تا رتبه تراکنش‌های این بانک از رده بیستم به رتبه هشتم برسد.

پرداخت ۲۲۲ همت تسهیلات طی دوسال اخیر

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه با بیان اینکه منابع این بانک در دو سال اخیر با رشد ۲۵۰ درصدی به بیش از ۲۰۰ همت رسیده است، افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در برنامه سه سال آینده به هدف رسیدن به ۱۰۰۰ همت می‌پردازد. این بانک تصمیم دارد تا در افق ۱۴۰۵ منابع را به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش داده و به بانک هزار همتی تبدیل شود.

سید سعید شمسی نژاد با بیان اینکه منابع قرض الحسنه این بانک از سهم شبکه بانکی کشور نزدیک به ۳ درصد است، عنوان کرد: در طول دو سال اخیر، بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از ۶۱۵۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۲۲ همت را پرداخت کرده است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.