×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادزمانه : معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از برگزاری پویش ریحانگی با رویکرد عفاف و حجاب در مترو تهران خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛ سید محمد نقیب گفت: با توجه به اهمیت موضوع حجاب و همچنین فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، پویش ریحانگی با رویکرد عفاف و حجاب در ایستگاه‌های منتخب مترو تهران برگزار می‌گردد.

وی افزود: این پویش به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و با همکاری گروه‌های داوطلب و منتخب مردمی برگزار می‌گردد که این گروه‌ها توسط کارشناسان این معاونت آموزش‌دیده‌اند و با دعوت ایجابی شهروندان و رفع شبهات در حوزه عفاف و حجاب در خطوط مترو تهران فعالیت می‌کنند. کارشناسان این پویش با ملزومات عفاف و حجاب اعم از روسری و گیره روسری و هدایای مذهبی اقدام به اصلاح حجاب مراجعه‌کنندگان می‌کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه حجاب یک اصل زیربنایی در سبک زندگی اسلامی است عنوان کرد: رعایت این آموزه می‌تواند اساس زندگی و سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی را حفظ کند. احکام اسلامی، ارزشها و هنجارهای آن مانند حجاب و عفاف باید در جامعه جاری شود.

نقیب تصریح کرد: برای ترویج و نهادینه‌کردن حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی هستیم و باید نگاه کارشناسانه به این موضوع داشته باشیم. بی‌حجابی موجود در جامعه نیازمند ریشه‌یابی است. بصیرت‌افزایی، اقناع‌سازی عفاف و حجاب، تعمیم نظام تعلیم‌وتربیت در مدارس و ارتقای سطح آگاهی افراد و سواد رسانه‌ای از جمله مهم‌ترین راهکارهای نهادینه‌کردن و فرهنگ‌سازی حجاب هستند.

گفتنی است، این پویش از روز شنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۲ در ایستگاه‌های بهارستان، شهید بهشتی، ابن‌سینا، شهرری، شهید نواب صفوی از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌گردد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.