×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 15 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 28 خبر
جرجانی: اولویت واگذاری محدوده‌های مزایده‌ای از طریق بسته‌های سرمایه‌گذاری است

به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن در نشست کارگروه طرح احیا در استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی با توجه به وجود مواد معدنی مهم و استراتژیک و تنوع مواد معدنی در حوزه فلزی و غیر فلزی و به ویژه سنگ‌های تزئینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از نظر پروانه‌های بهره برداری نهمین استان معدنی کشور است.

جرجانی تاکید کرد: مواد معدنی مزیت دار استان شامل سنگ آهن، سرب و روی، مس و سیلیس است و اداره کل صمت استان مرکزی و طرح احیای معادن برای واحدهای معدنی که از سوی دستگاه‌های اجرایی با موانعی روبرو شده‌اند اقدام به تشکیل جلساتی به منظور رفع مشکلات آنها خواهد کرد.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه تعداد زیادی از محدوده‌ها و معادن در لایه مزایده قرار دارد، اولویت واگذاری محدوده‌های قرار گرفته در لایه مزایده از طریق بسته‌های سرمایه گذاری است تا بتوانیم از توان سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ بهره بگیریم.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن افزود: تاکنون چند بسته سرمایه‌گذاری جدید برای استان تعریف شده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به پتانسیل‌های استان و همچنین قول مساعدت استانداری جهت رفع مشکل تعدادی از معادن با دستگاه‌های اجرایی تعداد آنها افزایش یابد.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای معدنی راکد استان که در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند اما به دلایل مختلفی فعالیت آنها متوقف شده است، بیان کرد: تعدادی از این معادن در حوزه فلزی است که در حال حاضر تعطیل شده‌اند و راه‌اندازی آنها می‌تواند هم در اشتغال استان تأثیر بسزایی داشته باشد و هم با ایجاد واحدهای فرآوری ارزش افزوده مناسبی در استان مرکزی ایجاد کند.

جرجانی تاکید کرد: طرح احیا برای بهره بردارانی که توان مالی یا فنی لازم را ندارند اقدام به معرفی سرمایه‌گذاران جدید خواهد کرد و برای محدوده‌هایی که به دلیل اتمام پتانسیل معدنی و نبود ذخیره معدنی تعطیل و راکد شده‌اند و تمایلی هم به ادامه فعالیت نداشته باشند اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در ادامه این نشست نیز مدیر کل اداره صمت استان مرکزی گفت: مزایده‌های استان در حال پیگیری و در ماه جاری در قالب بسته‌های سرمایه گذاری (حدود ۹ بسته تعریف شده) و به مزایده گذاشته خواهد شد.

اسدی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز درباره نشست کارگروه طرح احیا در استان مرکزی عنوان کرد: فرآیند فعال‌سازی و احیای واحدهای راکد شرایط خاص خود را دارد و از اهمیت ویژه‌ای برای استان برخوردار است.

وی تاکید کرد: اداره کل صمت استان در خصوص بررسی مشکلات بهره بردارانی که معادن آنها راکد است، اقدام کرده و مواردی را که باید از سوی استانداری پیگیری شود اعلام کند تا جلسات با حضور بهره برداران و دستگاه اجرایی ذی ربط برگزار شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.