×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 15 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طراحی الگوی جدید از ظرفیت‌های تفریحی برای خانواده ها در پردیس خانواده

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی در نشست بررسی طرح احداث پردیس خانواده که با حضور نرگس معدنی پور، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، گفت: : پردیس‌ خانواده فضای شهری است که در میان فشردگی و تنیدگی ساختار فیزیکی شهرها، فضایی را برای رهایی از روزمرگی‌ها و کاهش بار روانی ناشی از آلودگی‌های سمعی و بصری فراهم و به ایجاد آرامش و سلامت روان خانواده ها برای ادامه فعالیت‌های زندگی شهری کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع خانواده در جامعه ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: سعی شده در این طرح نیاز تمامی اعضای خانواده در نظر گرفته شودتمام گروه‌های سنی می‌توانند در این پردیس حضور پیدا کنند، اما هدف‌گذاری شهرداری برای این پروژه به‌عنوان نمادین، موضوع خانواده است.

شهردار منطقه۲بابیان اینکه در این پروژه شهری سالن اجتماعات ،بازی های آبی،فضاهای کارگاهی ،فضای گفتمان ، رستوران و کافه و…. دیده شده است گفت: ایجاد اتاق کار اشتراکی با هدف رفع دغدغه والدین برای رسیدگی به امور اجتماعی خود همزمان با حضور کودک دراین فضای فرهنگی و تفریحی از دیگر ظرفیت های پیش بینی شده است.

صالحی بابیان اینکه در احداث پردیس به دنبال آن هستیم ،نمادی از خانه های قدیم ایران را با استفاده از المان های نوستالژی، رنگ ها ، مصالح و… تداعی کنیم،گفت: قرارگیری همزمان فضاهای تفریحی و ورزشی همراه با تسهیل حضور یک روزه خانواده‌ها در فضای پردیس از ویژگی‌های متمایز این مجموعه به حساب می‌آید.

نرگس معدنی پور، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی به موضوع خانواده، سلامت و کودک توجه ویژه ای دارد و به دنبال یک الگوی مطلوب دراین زمینه است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غنی دینی و ایرانی به مبحث سالمند و خانواده تاکید ویژه دارد افزود: پردیس خانواده با داشتن فضاهای اشتراکی خانوادگی ،فرصتی برای تقویت حضور همه اقشار به خصوص سالمندان در اجتماع است و این موضوع نقطه قوت در طرح است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.