×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 14 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 40 خبر
سند راهبردی بخش معدن کشور در حال تدوین است/ مرکز داده‌های علوم زمین پس از ۳۰ سال احیا شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، «وجیه‌الله جعفری» معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، در یازدهمین کنفرانس سالیانه استیل‌ پرایس با موضوع فولاد، صادرات و توسعه پایدار در محل هتل المپیک تهران گفت: بخش معدن و صنایع معدنی کشور، نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور داشته و حتی مقام معظم رهبری نیز روی این بخش تاکید ویژه‌ای داشتند و رشد ۱۳ درصدی در این بخش در برنامه هفتم توسعه دیده شده که برای تحقق آن نیازمند یک برنامه مدون و راهبردی هستیم.

وی با بیان اینکه شورای راهبردی با همکاری وزارت صمت تشکیل شده، افزود: سند راهبردی بخش معدن کشور با همکاری معاونت معدنی وزارت صمت، سازمان ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حال تدوین است و ۱۷ راهبرد اصلی و ۷۰ پروژه دارد؛ اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری، هوشمندسازی معادن و تحول دیجیتال برخی از راهبرد‌های این سند است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، خاطرنشان کرد: مرکز داده‌های علوم زمین حدود ۳۰ سال پیش اعتباری گرفت که متأسفانه با اتفاقات ساختاری به حاشیه رفت، اما امروزه احیا شده که شورای هماهنگی این مرکز با ریاست وزیر صمت است.

وی اضافه کرد: فعالیت این مرکز شروع شده و امیدواریم اطلاعات این مرکز تا پایان سال خصوصاً بحث اکتشاف که نیاز به یک برنامه اجرایی دارد به پایان برسد.

جعفری، نبود گفتمان مشترک در بخش معدن و صنایع معدنی را به عنوان یکی دیگر از چالش‌های موجود عنوان کرد و گفت: با دیدگاه‌های مختلف هر فردی خروجی خودش را می‌دهد لذا ایجاد گفتمان مشترک جزو برنامه‌هایی بود که در دستور کار قرار گرفت و از وزارت صمت ایجاد شد تا بتوانیم این چالش‌ها را با گفتمان به حداقل برسانیم.

وی در ادامه به چالش‌های این بخش اعم از کمبود ماشین‌آلات و تخصیص ارز اشاره کرد و یادآور شد: حدود ۴ درصد دسترسی به زمین داریم که باید وسعت دسترسی و فرصت برای فعالیت در محدوده‌های جدید را در دستور کار قرار دادیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت همچنین گفت: در بخش نیروی انسانی متخصص، کمتر توانستیم موضوع آموزش و ارتقا دانش را بالا ببریم همچنین فناوری و نوآوری و فاصله گرفتن از آن جزو یرنامه‌های وزارت صمت است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.