×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : یکشنبه, ۲۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 13 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 34 خبر
تولید کربنات لیتیوم با استفاده از منابع شورابه‌ای عملیاتی می‌شود

به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه و عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این باره توضیح داد: با توجه به اهمیت لیتیوم در زنجیره فرآوری و صنعتی در آینده و با توجه به نتایج طرح پژوهشی آینده پژوهشی معدنی و صنایع معدنی در کشور که به جایگاه مهم لیتیوم در آینده فناوری کشور تاکید شده است، ایمپاسکو برنامه ریزی در جهت استفاده از پتانسیل های لیتیوم را به انجام رساند.

وی افزود: یکی از منابع مهم لیتیوم در جهان و به خصوص در کشور ما شورابه‌ها هستند و با توجه به اینکه عمده منابع شورابه‌ای در اختیار ایمپاسکو است، برنامه ویژه‌ای در این خصوص طراحی شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو عنوان کرد: در این خصوص قرارداد تحقیقاتی با دانشگاه صنعتی امیر کبیر در خصوص تولید کربنات لیتیوم از شورابه‌ها منعقد شد.

وی تاکید کرد: فرایند انجام شده با استفاده از نوعی جاذب انتخابی که برای اولین بار در کشور تولید و مواد مصرفی در تولید این نوع جاذب کاملا بومی بوده و ساخت داخل است.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: دانش فنی این فرایند در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به دست آمده و اکنون فاز دوم در خصوص ورود به فاز نیمه صنعتی جهت اقتصادی و بهینه کردن عملیات در دست پیگیری است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.