×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 4 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 19 خبر
فاز دوم گازی نیروگاه شماره ۲ سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی چادرملو سنکرون شد

وی افزود: با بهره برداری از این ۲ واحد گازی، ۳۶۶ مگاوات برق به ظرفیت برق تولیدی چادرملو افزوده شده است که تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و طرح های توسعه در دست اجرا و برنامه ریزی شده این شرکت را تامین می نماید.

مدیر عامل چادرملو با اشاره به اینکه، ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی شماره ۲ چادرملو بصورت خود تامین در راستای تفاهم نامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت نیرو برای تامین حداقل ۱۰ هزارمگاوات ظرفیتهای جدید نیروگاهی با سرمایه گذاری شرکتهای صنعتی و معدنی و راهبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دست انجام است تصریح کرد : چادرملو در حال حاضردارای ۱ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی و ۲ نیروگاه خورشیدی فعال هر یک به ظرفیت ۱۰ مگاوات در اردکان است و ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی خود تامین، یک نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در منطقه خضر آباد و یک واحد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در بهاباد را در دست اقدام دارد.

مهندس طاهر زاده ضمن تاکید بر ضرورت آینده نگری برای تامین زیر ساختهای توسعه از جمله انرژی پایدار افزود: برای احداث دومین نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات حدود ۲۶۰میلیون یورو سرمایه گذاری پیش بینی شده است که از ظرفیت گروه مپنا بعنوان پیمانکار اصلی مهندسی، ساخت و اجرا استفاده می گردد.

وی از جمله ویژگی های نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو را نصب سیستم DLN بر روی توربین های گازی این نیروگاه عنوان کرد و گفت این توربین های ارتقاء یافته مطابق استاندارد های آژانس حفاظت محیط زیست جهانی می باشد .

لازم بذکر است این نیروگاه یکی از ۸ پروژه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو می باشد که در گروه پیشرانان پیشرفت ایران که مشتمل بر ۴۸ پروژه بزرگ ملی می باشد، به بهره برداری رسید .

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.