×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
داریک ؛ اولین پلتفرم معاملات فلزات گرانبها

صبح امروز رونمایی از سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها و همچنین اولین شرکت پذیرش شده در سندباکس تخصصی تجارت الکترونیک در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

داریک ؛ اولین پلتفرم خریدو فروش انلاین طلا با مجوز رسمی از وزارت صنعت ومعدن تجارت است ودر آن افراد می توانند با کمترین هزینه و به صورت شبانه روزی طلای آب شده خریدو فروش کنند.

در انبار هوشمند داریک, طلای خریداران در بانک کارگشایی نگهداری می شود.

علیرضا شاه‌میرزایی- معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت- در نشست خبری رونمایی از اولین شرکت پذیرش‌شده در سندباکس تخصصی صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه نخستین سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها به پشتوانه یک بانک رونمایی شده تا بر آن و اجرای قوانین مربوط بر آن، نظارت داشته باشد، اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در گذشته رخ داد و منجر به مشکلات می‌شد، این بود که بطور مثال در انبار یک مجموعه یک کیلوگرم طلا وجود داشت اما دو کیلوگرم اعلام می‌شد؛ بنابراین برای رفع چنین موضوعاتی علاوه بر نظارت خودِ سامانه، ناظری نیز بر موجودی‌ها نظارت می‌کند. ضمن اینکه عملیات خرید و فروش طلا در این بستر، با نظارت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. با توجه به تصمیم‌ گیری در دولت های گذشته که اساسا هر گونه فعالیت در تجارت الکترونیکی را در حوزه طلا ممنوع کرده بود و علی رغم اینکه استقبال خوبی هم آن زمان صورت گرفت همان موقع هم اعلام کردیم که این ممنوعیت راه درستی نیست که اصل موضوع مبادلات را متوقف کند.

سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها، بستری است که به واسطه آن مردم می‌توانند معاملات طلا را با حضور یک ناظر دولتی انجام دهند و علاوه بر آن از طلای خریداری شده خود به عنوان وثیقه برای دیگر خریدها نیز استفاده کنند. این سامانه که در حوزه طلا فعال است برای نخستین بار است پس از حضور در سندباکس وزارت صمت و برگزاری بیش از ۲۵ جلسه تخصصی مجوز دریافت کند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.