×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رویداد آنلاین : مدیرعامل داروسازی جابربن حیان با اشاره به ۱۱ خط تولیدی این کارخانه داروسازی از صادرات دارو پس از اولویت تامین نیاز داخل به کشورهای عراق، ازبکستان، تاجیکستان و کشورهای حوزه CIS خبر داد.

عاصم عبداله‌پور مدیرعامل داروسازی جابربن حیان در جمع اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، گفت: داروسازی جابربن حیان با نماد بوررسی «دجابر» از سال ۱۳۳۹ تحت لیسانس اسکوئیب آمریکا فعالیت خود را در تهران آغاز کرد و پس از انقلاب اسلامی ایران به نام جابربن حیان تغییر نام داد.

در حال حاضر این شرکت داروسازی با داشتن ۱۱ خط تولید یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک به اشکال مختلف؛ تزریقی، قرص، کپسول و شربت در ایران استوی افزود: از ۱۱ خط تولید داروی در شرکت داروسازی جابربن حیان، ۲ خط به تولید اسپری‌های تنفسی و بینی اختصاص دارد که در ایران فقط دو کارخانه سینا دارو و جابربن حیان در این زمینه فعالیت دارند. خط تولید جابربن حیان به دلیل داشتن اصول GNP به روزتر و فعال‌تر است. جدا از این دو خط، ۴ خط تولید داروی تزریقی هم در این کارخانه در حال کار می‌باشد که یکی اختصاصی برای تولید پنی‌سیلین‌های تزریقی، خط دوم برای تولید سرم‌های تزریقی، سومین خط پنم‌های تزریقی و خط چهارم هم برای تولید خطوط جنرال تزریقی است.

در جابربن حیان صرفا ویال‌های پودر تزریقی کاملا به صورت اختصاصی و براساس اصول GNP طراحی و با دستگاه‌های پیشرفته تولید می‌شود.عبداله‌پور ادامه داد: خطوط قرص و کپسول پنی‌سیلین‌ها، بتا-لاکتام‌ها و سفالوسپورین‌ها را داریم که کاملا اختصاصی در حال تولید هستند. خطوط تولید جنرال‌های دارویی مانند؛ سترالین، تکسوفنالین، والسارتان و سایر مواد دارویی به همراه خط تولید ساکشن، ژلوفن و… در این شرکت داروسازی تولید می‌شود. علاوه بر این خطوط تولید نیمه‌جامدها همچون پمادها و ژله‌ها در این کارخانه تولید و طراحی می‌شوند که مجموعا یازده خط تولیدی فعال دارو را در داروسازی جابربن حیان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر داروسازی جابربن حیان دارای ۱۷۳ پروانه فعال دارویی است، اظهار کرد: این پروانه‌های فعالیت مجموعه تولید کلیه ۱۱ خط تولیدی دارو را پوشش می‌دهد که الزاما پس از تاییدیه آزمایشگاه کلیه مراحل تولید انجام می‌گیرد.

مدیرعامل داروسازی جابربن حیان درباره صادرات محصولات و بازارهای مصرفی خارجی تولیدات این شرکت، گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ کارخانه فعال دارویی در ایران وجود دارد که به دلیل تحریم‌های موجود اولویت تمامی شرکت‌ها تامین داروی مورد نیاز بیماران داخل کشور است. چنانچه بالاتر از ظرفیت موردنیاز داخل تولیدات انجام بگیرد، صادرات عمدتا به کشورهای افغانستان، عراق و کشورهای CIS است. اکنون درخواست محصولاتی همچون اسپری‌های تنفسی، بینی و ویال‌های تزریقی برای کشور عراق در مرحله قیمت و سنجش اعتبار در حال انجام است. صادرات داروی جابربن حیان پس از تامین نیاز داخل به کشورهای ازبکستان و تاجیکستان انجام می‌شود.

گفتنی است؛ شرکت داروسازی جابربن حیان از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه گذاری شفادارو می‌باشد. شفادارو در سال ۱۳۸۳ به منظور سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با زمینه فعالیت در حوزه دارویی، غذایی، شیمیایی یا بهداشتی و درمانی تأسیس شد. شرکت‌های داروسازی دانا، داروسازی اسوه، داروسازی جابرابن حیان، سهامی عام صنعتی کیمیدارو، داروسازی راموفارمین، پخش رازی و دارویی پخش رازی تحت مدیریت و کنترل شرکت سرمایه گذاری شفادارو نقش فعال و موثری را در بازار دارویی کشور ایفا می‌کنند.

در حال حاضر شفادارو یکی از واحدهای فرعی و هلدینگ تخصصی شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا می‌باشد که به عنوان یک شرکت هلدینگ چندرشته‌ای، زیرمجموعه بانک ملی ایران فعالیت می‌کند. هلدینگ آینده پویا در حوزه‌های مختلف از جمله داروسازی، کشاورزی، خدماتی، صنعتی و ساختمانی مطابق سیاست‌های کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری، فعالیت می‌نماید. شرکت‌های دیگری که تحت مدیریت هلدینگ آینده پویا قرار دارند شامل هلدینگ سرمایه گذاری شفا دارو، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر، شرکت ملی مسکن و صنایع ساختمانی، شرکت المکاسب، گروه صنعتی بال، شرکت کشت و صنعت و دامپروری دشت چشمه بناب، شرکت نکاچوب و شرکت بهره برداری و صنایع چوب فریم می‌باشند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.