×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گام بزرگ درتوسعه زیرساخت های صادراتی با احداث خط آهن در پالایشگاه اصفهان

به گزارش خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مهندس علی محمد یسلیانی ادامه داد: در حال حاضر کمیته های مشخص با نظر هلدینگ پتروپالایش اصفهان جهت استملاک اراضی باقیمانده پیش بینی گردیده است.

مدیرعامل شرکت پتروپالایشی ملاصدرا صفاهان افزود: سرانجام پس از ۲سال تلاش و پیگیری مداوم و اخذ استعلام از بیش از ۳۰ مرجع در سطح استان اصفهان، نظیر استانداری اصفهان، سازمان حفاظت از محیط زیست استان، مهندسی دفاعی و پدافند غیر عامل منطقه، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و …. اعمال تغییرات در کریدور مسیر، تشکیل جلسات متعدد با هریک از شرکت ها، اداره ها و سازمان های ذیربط و اخذ مجوز زیست محیطی، پدافند غیر عامل و راه آهن جمهوری اسلامی سرانجام طرح اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه آهن سراسری در۳ مرداد ماه امسال در اداره کل راه و شهرسازی استان مصوب گردید.

وی تاکید کرد:از جمله مزایای این پروژه می توان به کاهش مصرف سوخت و بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه ، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و افزایش ایمنی حمل بار، افزایش مولفه های پدافند غیرعامل و کاهش هزینه های حمل و نقل درراستای تقویت زیرساختهای کشور اشاره کرد.

یسلیانی اظهارداشت: پیش بینی می گردد با اجرای این طرح، سالانه تردد حدود ۱۴۰هزارانواع تریلر و کشنده جاده ای از جاده های استان اصفهان حذف شده و حمل و نقل حدود ۴ میلیون تن بار از طریق سیستم ریلی تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت پتروپالایشی ملاصدرا صفاهان با اظهار اینکه در حوزه خطوط ریلی کلیه مجوزهای لازم به شورای برنامه‌ریزی استان نیز داده شده است افزود: درصدد انتخاب پیمانکار به واسطه مناقصه هستیم که پس از انتخاب پیمانکار زیرسازی مسیر به صورت جدی آغاز خواهد شد.

یسلیانی گفت: می‌توان تضمین کرد که با دریافت ۱۳ هزار تن ریل‌ خریداری شده در قالب قرارداد منعقد شده با شرکت ذوب آهن از حدود مهرماه سال ۱۴۰۳ عملیات اجرایی خط آهن پالایشگاه اصفهان اجرایی شود.

شرکت پتروپالایش ملاصدرا صفاهان ادامه داد: برای احداث ایستگاه قطار درپالایشگاه اصفهان یک زمین ۱۷۰ هکتاری درضلع شرقی پالایشگاه برای انتقال محصولات از پالایشگاه به اقصی نقاط کشور درنظر گرفته شده است؛مذاکرات این طرح با استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شده است و مجوز زیست محیطی آن نیز اخذ گردیده است ودرحال رایزنی برای انتقال سند آن هستیم.

یسلیانی خاطرنشان کرد: در بحث پدافند غیرعامل قرار است که خط ریلی ایران_ چین راه‌اندازی شود و به جای اینکه کشتی در انتقالات دخیل باشد، خط ریلی راه‌اندازی گردد؛ این خط ریلی از قزاقستان عبورخواهد کرد، اگر وضعیت افغانستان پایدار بود از آنجا به چین متصل می‌شدیم اما اکنون باید از بالا این خطوط ریلی را انتقال بدهیم.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش ملاصدرا صفاهان ،تاکید کرد: این طرح شامل ۸۳ کیلومتر خطی ریلی، ۱۲ تقاطع اصلی غیرهمسطح، دو ایستگاه تلاقی و سبقت در میانه راه و همچنین شبکه خطوط و ایستگاه بارگیری در پالایشگاه نفت اصفهان میباشد

حائز اهمیت است، شرکت ملاصدرا، یکی ازشرکتهای فرعی هلدینگ پتروپالایشی اصفهان بعنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ در پروژه مذکور شناخته می شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.