×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 17 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گامی ارزشمند در خودکفایی تولید پتاس در ایران

به نقل از روابط عمومی مجتمع پتاس خوروبیابانک، سید حسین شهامی مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک توضیح داد: پروانه بهره‌برداری پلایای مهرجان با ظرفیتی بالغ بر ۳۰۰ میلیون متر مکعب شورابه و غلظت بیش از ۵ گرم پتاس در هر لیتر صادر شد.

وی افزود: این پروژه با هدف تامین شورابه مورد نیاز مجتمع پتاس خوروبیابانک جهت نیل به هدف ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن پتاس، در نظر گرفته شده است.

شهامی تاکید کرد: این طرح در زمان بهره برداری با اشتغال‌زایی مستقیم بیش از ۲۰ نفر، نیاز به سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی خواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی شامل حفر کانال استحصال شورابه، احداث ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و سایر ملزومات خواهد بود.

مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک با بیان اینکه مطالعات مربوط به تهیه طرح بهره‌برداری از پلایای مهرجان توسط کارشناسان خبره، متعهد و توانمند مجتمع پتاس خوروبیابانک انجام شده، عنوان کرد: این پروژه می‌تواند به توسعه پایدار و بهره‌برداری بهینه از منابع معدنی کشور کمک شایانی کرده و به عنوان گامی موثر در دستیابی به خودکفایی کشور در تولید کود پتاسیم مورد نیاز تلقی شود.

وی تصریح کرد: پلایای مهرجان با وسعتی بالغ بر ۱۴۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره قطعی بیش از ۳۵۰ میلیون تن ماده معدنی، یکی از بزرگترین پلایاهای کشور محسوب می‌شود.

شهامی گفت: ماده معدنی شورابه‌های این محدوده شامل پتاس، منیزیم، سدیم و سایر عناصر باارزش دیگر است که با صدور این پروانه، عملیات بهره‌برداری از آن به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل بالای این پلایا، انتظار می‌رود که بهره‌برداری از آن تاثیر مثبتی بر صنعت پتاس کشور داشته باشد و به خودکفایی در تامین این ماده شیمیایی کمک کند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.