×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پروژه طرح تحول استان یزد رو به پایان است/وجود شواهدی از کانی‌سازی طلا در یزد

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به گفته مدیرکل دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای این سازمان پروژه طرح تحول استان یزد به عنوان پنجمین پروژه از طرح‌های تحول سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور است که از مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شده و در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

رضا سلامتی افزود: مساحت این پروژه بالغ بر ۸ هزار و ۴۵۰ کیلومترمربع در قالب ۱۳ برگه نقشه زمین‌شناسی در مقیاس عملیاتی یک پنجاه هزارم به همراه گزارش تخصصی علمی در محدوده میان عقدا در شمال و مهریز جنوب است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه توسط ۱۳ نفر کارشناس مسئول، ۸ نفر کارشناس همراه، ۵ نفر ناظر علمی و یک نفر مشاور طی ۸۰ روز پیمایش صحرایی انجام شده و مدیر پروژه طرح تحول استان یزد نیز آقای بهنام پاشازاده است.

سلامتی گفت: در این عملیات تاکنون به عنوان داده‌های خام، نشانه‌های معدنی قابل توجهی از آهن، سرب، روی، مس، فلدسپات و شواهدی از کانی‌سازی طلا شناسایی شده است.

به گفته مدیرکل دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در حال حاضر تمام کارشناسان و ناظران برای تلفیق و یکپارچه‌سازی اطلاعات علمی به دست آمده در شهر یزد گردهم آمده‌اند تا با رقومی‌سازی نهایی این داده‌ها پروژه را به اتمام برسانند.

مدیرکل دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور درباره هدف از انتخاب این منطقه از استان یزد، تصریح کرد: به واسطه وجود ایالت‌های معدنی فلزی و تایید این انتخاب توسط داده‌های ژئوفیزیک هوایی جهت ظرفیت‌سنجی و پی‌جویی مواد معدنی آشکار و پنهان در این استان ارزشمند جز اولویت کلان پروژه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور قرار گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.