رویداد آنلاین: طرحهای “بانک ایران زمین” بر پایه بانکداری الکترونیکی و تدوین برنامههای مبتنی بر فناوریهای پیشرفته و جدید بانکی استوار گردیده است تا این بانک بتواند با جلب رضایت حداکثری مشتریان در جذب سپردهگذاری و درآمدزایی موفق عمل کند. بانک ایران زمین به منظور ارائه خدمات با کیفیت و عملکردی شفاف در مسیر جلب رضایت مشتریان، اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قراردادهای تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است.
به گزارش پایگاه خبری رویداد آنلاین، اقدامات بانک ایران زمین در بهرهبرداری از امکانات موجود برای نمایان کردن نتیجه واضح و روشن به جامعه مخاطب و هدف خود میتواند به عنوان یک الگو برای اهداف کلان نظام بانکی در کشور قلمداد شود. وزمین که همواره نیازهای اقشار مختلف جامعه را بررسی میکند و براساس این نیازها- که عموما مربوط به اقشار کمبرخوردار خصوصا جوانان و خانواده را در برمیگیرد- را در اولویت قرار میدهد، به منظور تامین نیازمندیهای تسهیلات خرد مشتریان در بخش خدمات و تکمیل سبد خدمات و محصولات بانکی طرحهای تسهیلاتی را عرضه کرده است.
طرحهای تسهیلاتی این بانک از جمله طرح مشهور « انتخاب پلاس» که یقینا به توسعه و گرهگشای مشکلات اقتصادی میانجامد و با هدف تامین مالی به این بخش از جمله کسب وکارها و چرخه صنعت ارائه گردیده است، نیازمند یک شفافیت در اطلاعرسانی چگونگی و محل خرج اعطای این وامها میباشد. ارائه شفافیت آماری در نظام بانکداری از اولویتهای انتخاب یک بانک برای مشتریان و حتی کارشناسان اقتصادی است.
تسهیلات کلان بانکها به بخش خصوصی با توجه سامانههای نظارتی جدید در بانک مرکزی و نیز سیستم ارزیابی بانکها در یکی دو سال گذشته علاوه بر اینکه به پایداری تولید در واحدهای مختلف کمک کرد توانست میزان بازگشت منابع به چرخه نقدینگی بانک را افزایش و چالش غیرجاری شدن تسهیلات را تا حدود زیادی مرتفع کند.
با توجه به اینکه، نوآوری در خدمات نظام بانکی یک اولویت محسوب میگردد که ارائه دهنده این خدمات فناورمحور همواره از منظر مشتریان در راس نیازسنجیهای آنان قرار میگیرد، بانک ایران زمین با بررسی و نیازسنجی از احتیاجات ضروری مشتریان خود و جامعه هدف ایرانی نسبت به طراحی و رونمایی از محصولات هوشمند همچون سامانه آنلاین تسهیلات در راستای شفافیت آماری پرداخته است.
آمارهای بانک مرکزی بیانگر افزایش ۳۶۵ درصدی پرداخت وام ازدواج و رشد ۳۴۷ درصدی اعطای تسهیلات فرزندآوری توسط بانک ایران زمین است. علاوه بر این، بانک ایران زمین با پرداخت هزار و ۵۰۷ فقره وام فرزندآوری در بهار و تابستان سال جاری، عملکرد خود در زمینه پرداخت این تسهیلات را به میزان ۳۴۷ درصد بهبود بخشیده است.
همچنین، براساس آمارهای منتشر شده در پایان شهریور”بانک ایران زمین” بیش از ۲۳۵ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش خصوصی پرداخت کرده که این مسئله جدا از اهمیت حمایت از تولید میتواند نتایج آتی بیشتری مانند بهبود وضعیت اشتغال، کمک به افزایش دانش و فناوری و… داشته باشد که امیدوار کننده است.
مدیرعامل بانک ایران زمین باور دارد که برای گذر از شرایط فعلی باید حمایت از تولید در رأس برنامههای نظام بانکی برای تامین مالی موردنیاز طرحهای توسعهای و تولیدی است و ارائه تسهیلات هدفمند و شفاف میتواند در این مسیر راهگشا باشد. زیان انباشته بانک ایران زمین در سالهای اخیر نگرانیهایی را به دنبال داشت، اما چنین عملکردی به طور حتم ظرفیتهای زیادی را در مجموعه این بانک ایجاد خواهد کرد که میتواند ایران زمین را در مسیر بهبود و ارتقا قرار دهد.
لازم به ذکر است که خدمات فناورمحور و محصولات هوشمند که در عرصه بانکداری الکترونیکی از طرف یک بانک به مشتریان عرضه میگردد خصوصا در حوزه شفافیت آماری در تسهیلات اعطایی موجب میشود تا مشتریان تمایل بیشتری بر واگذاری سپرده خود نزد ارائهدهنده خدمت داشته باشند.