×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادزمانه : شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه پهنه شمال غربی شهر تهران از بالاترین سرانه فضای سبز پایتخت برخوردار است؛ گفت: مدیریت مصرف بهینه آب فضای سبز در دستور کار مدیریت شهری این منطقه قرار دارد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، نشست تخصصی فضای سبز با حضور مدیران شهری به منظور ارائه طریق در خصوص استفاده بهینه از آب جهت آبیاری فضای سبز منطقه برگزار شد.

حاجوی با اشاره به وجود مشکلات جدی در خصوص تهیه آب فضای سبز منطقه ۲۲ اظهار کرد: با وجود وضعیت نامناسب آبی که کشور با آن مواجه است، در درجه اول تهیه آب شرب مردم و بعد از آن موضوع ضرورت داشتن فضای سبز و تامین آب جهت آبیاری آن در اولویت قرار می گیرد.

وی افزود: در منطقه ۲۲ با وجود سه هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز و کارکردهای فرامنطقه ای آن، مبحث رسیدگی به فضای سبز، بحثی فراتر از حوزه مجموعه شهری تهران موضوعیت دارد. بخشی از فضاهای سبز این منطقه مانند بوستان چیتگر با مساحتی بالغ بر ۳ هزار هکتار باید علاوه بر کارکردهای محله ای، ناحیه ای و منطقه ای بخشی از کارکردهای فرامنطقه‌ای و شهری را نیز جبران کند، از این رو نیاز به منابع آبی بیشتری برای آبیاری آن احساس می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بیش از ۹۰ بوستان محلی و فرامنطقه‌ای در این منطقه و وسعت قابل توجه بوستان‌های فرامنطقه ای از جمله بوستان چیتگر، خرگوش دره، جوانمردان، آبشار، وردآورد و… نیازمند مدیریت مصرف آب در فصل تابستان بوده و آبیاری این حجم یک برنامه‌ریزی و تقسیم کار نیروهای اجرایی را می‌طلبد که خوشبختانه با تدابیر لازم این اقدام در حال شکل گیری است.

وی یادآو شد: با توجه به نقش فضای سبز شهری بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و همچنین محدودیت منابع آبی، طرح ساماندهی فضای سبز با اجرای طرح‌های تشتک زنی و از بین بردن علف‌های هرز در دستور کار واحد فضای سبز قرار گرفته است؛ همچنین عملیات حذف علف‌های هرز، رفع آلودگی‌های بصری و افزایش راندمان آبیاری انجام می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.