×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 59 خبر

رویداد آنلاین : رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با تغییر رویکرد و پیاده سازی راهکارهای نوین در تدوین استانداردهای بین‌المللی باید بتوانیم سهم خود را در تجارت فرامرزی گسترش دهیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، دکتر مهدی اسلام پناه در جمع رئیس، نایب رئیس و دبیران کمیته های فنی متناظر سازمان بین‌المللی استاندارد افزود: هدفگذاری جدید ما در تدوین استانداردهای بین‌المللی، حرکت به سمت تحولی عمیق با نگاه به منافع ملی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه تلاش اعضای کمیته‌های فنی متناظر بین‌المللی تاثیر مستقیم در رشد اقتصاد کشور دارد، تاکید کرد: مشارکت موثر در تدوین استانداردهای بین‌المللی به گونه ای است که استانداردها به نفع تولیدات داخلی و با نگاه صادرات محور منتشر شوند و در این شرایط می توانیم سهم بیشتری از بازارهای جهانی را کسب کنیم.

* استقرار تفکر سیستمی برای تدوین سناریو آینده

دکتر اسلام‌پناه با بیان اینکه برای گذر از تحریم ها، نیازمند مدیریت تغییر هستیم افزود: تغییر همراه با نوآوری، مقاومت پذیری ما را در مقابله با هر گونه تهدید افزایش می دهد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این جمع، رفتارهای فردی را منسوخ شده دانست و اظهارداشت: باید با تقویت رفتارهای مشارکتی و خلق ایده های نوین و کاربردی بتوانیم نقشه راهی برای فردایی بهتر رقم بزنیم.

* اینسو سازمانی دوسر توان است

دکتر اسلام‌پناه، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی “دو سر توان” معرفی کرد و افزود: یک سازمان برای بقا، رشد، افزایش عملکرد، نوآوری و توان رقابت پذیری در محیط پویای امروزی به قابلیت پویایی دو سرتوانی نیاز دارد و سازمان ملی استاندارد ایران به این سمت پیش می رود.

* نقش محوری اینسو در تولید ثروت و رشد بازار‌های صادراتی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه گفت: در بسیاری از محصولات و فرآورده ها مزیت رقابتی در دنیا داریم که تدوین استانداردهای بین المللی برای این دسته محصولات می تواند به کسب بازارهای صادراتی پایدار کمک کند.

دکتر اسلام‌پناه کسب رتبه ۲۲ سازمان ملی استاندارد ایران در ایزو، رتبه ۴ در آسیا و رتبه نخست در منطقه را مرهون تلاش اعضای کمیته‌های فنی متناظر در مجامع بین المللی دانست و یادآور شد: اعمال نظر در تدوین استانداردهای بین‌المللی، تاثیر مستقیم در رشد و توسعه اقتصادي دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف تبیین شده جلسات هم اندیشی به صورت تخصصی و مستمر برگزار شود.

* تدوین ۹۹ استاندارد بین المللی توسط جمهوری اسلامی ایران

گفتنی است؛ هم اکنون در کشور تعداد ۲۶۴ کمیته فنی متناظر در تدوین استانداردهای بین‌المللی مشارکت دارند بطوریکه در سال جاری بیش از ۵ هزار و ۷۹۰ پیشنهاد را به سازمان بین‌المللی استاندارد ارایه داشتند.

گفتنی است؛ تا کنون ۹۹ استاندارد توسط جمهور اسلامی ایران به ثبت رسیده است و ۲۰ استاندارد در دست تدوین است.

دکتر مهدی اسلام پناه در ابتدای این نشست هم اندیشی که پیش از ظهر امروز در سالن شهید حججی سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، کشتار جمعی مردم مظلوم غزه توسط رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم کرد و برای مجروحان و آسیب دیدگان غزه آرزوی سلامتی داشت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تفکر جهانی به این اصل استوار است که دنیا برای همه و همه برای دنیا است درحالیکه آمریکا مدعی آنست که همه دنیا در اختیار ما قرار دارد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.