×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسیر صعب العبور تامین کالا در پروژه RFCC شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان هموار شد

به گزارش واحدرسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مهندس آرش عباسی با تشریح فرایند تامین تجهیزات پروژه RFCC بر مبنای کاهش ریسک های اثرگذار در مسیرهای بحرانی اجرای طرح و محدودیت زمان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ با تشکیل کمیته و کمیسیونهای تخصصی مسأله تامین کالا پروژه RFCC با سرعت و حساسیت پیگیری شد و تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ تمامی موارد مربوط به اقلام دیر تحویل (Long Lead Items) این طرح با وجود مشکلات و تحریم های ظالمانه و تحمیلی بر کشور به مرحله نهایی، عقد قرارداد و سفارش گذاری رسیده است.

وی افزود: از بین ۲۰۸ بسته خرید پروژه RFCC، به ارزش حدود۶۵۰ میلیون یورو، ۲۸ بسته خرید به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون یورو جزء اقلام دیر تحویل می باشد که این مقدار حدود ۶۵ درصد ارزش وزنی بسته های خرید را به خود اختصاص داده و در حال حاضر تمامی این اقلام به مرحله انتخاب تامین کننده / سازنده رسیده است.

مدیر پروژه RFCC شرکت پتروپالایش سهروردی ، تحقق این اقدام مهم را مدیون تلاش کارکنان متخصص پتروپالایش سهروردی صفاهان با راهبری مدبرانه مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و تمهیدات مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت پتروپالایش سهروردی عنوان کرد و افزود: با هموار شدن مسیر تامین این تجهیزات و با برنامه ریزی های انجام گرفته، در سال ۱۴۰۶ شاهد راه اندازی واحد RFCC و ۴ واحد پالایشی دیگر در هلدینگ پتروپالایش اصفهان خواهیم بود.

مهندس عباسی با اشاره به اینکه پروژه RFCC در حال حاضر به پیشرفت کلی ۲۱ درصدی رسیده است گفت: بازگشت سرمایه این پروژه ۳ سال پس از بهره برداری محقق خواهد شد و بعد از آن سود قابل توجهی برای شرکت و سهامداران رقم خواهد خورد.

گفتنی است فرایند واحد RFCC یکی از فرایندهای مهم پالایشگاهی به روش شکست کاتالیستی است که هدف عمده آن تبدیل برش های سنگین و کم ارزش نفتی همچون ضایعات و ته ماندهای نفتی برجهای تقطیر واحدRHU به فرآورده های با ارزش و سبک است. همچنین عملیات اجرایی این واحد که مطابق با استاندارد های زیست محیطی طراحی شده در حال انجام است.

ظرفیت خوراک واحد RFCC ، ۳۰۰/۹۱ هزار بشکه در روز است که بیش از ۸۰ درصد این خوراک از واحد RHU تأمین و مابقی که نفت گاز سبک حاصل از برج خلاء و نفت گاز سنگین است، از پالایشگاه موجود دریافت می شود. در این واحد پالایشگاهی و ۴ واحد پایین دست محصولات با ارزشی همچون، پروپیلن، بنزین، گازوئیل، شیرین سازی گاز LPG با استاندارد جهانی یورو ۵ تولید می شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.