×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مخابرات ایران همچنان به دنبال توسعه پایدار / پیشرفت ۹۰ درصدی توسعه فیبر نوری در مخابرات ایران حاصل شده است

مجید سلطانی در جمع اصحاب رسانه امروز شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ با اعلام پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه نهضت جهادی توسعه فیبر نوری از نیاز به ۲ میلیارد دلار سرمایه برای ادامه توسعه مخابرات و ضرورت بازنگری در سیاست‌های اقتصادی جهت جلوگیری از انباشت بدهی‌ها سخن گفت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پروژه توسعه فیبر نوری با استفاده از منابع داخلی شرکت به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است، تاکید کرد: این پیشرفت بدون دریافت هیچ‌گونه حمایت مالی خارجی و با تکیه بر منابع داخلی شرکت صورت گرفته است.

وی در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در پروژه نهضت جهادی توسعه فیبر نوری اظهار داشت: پیشرفت این پروژه تنها محدود به لایه دسترسی نبوده و تمامی لایه‌های شبکه مخابراتی کشور را شامل می‌شود. این شبکه عظیم که سرمایه مردم و کشور است، با تلاش‌های مستمر و سرمایه‌گذاری‌های چندین ساله به این مرحله رسیده و نمی‌توان با کوتاهی در توسعه آن، این سرمایه ملی را به خطر انداخت.

وی با تأکید بر اینکه توسعه شبکه مخابرات تنها با حرف زدن محقق نمی‌شود، افزود: این امر نیازمند سال‌ها کار و سرمایه‌گذاری است. با وجود تمام تلاش‌ها، هنوز به اهداف نهایی دست نیافته‌ایم اما تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا از روند توسعه عقب نمانیم.

سلطانی همچنین از فراهم بودن بستر برای ارائه سرویس‌های جدید بر بستر توسعه فیبر نوری به ۳.۵ میلیون مشترک خبر داد، اما به این نکته اشاره کرد که نمی‌توان مشترکین را مجبور به استفاده از سیستم‌های جدید کرد.

وی توضیح داد: شرکت مخابرات ایران باید هم سیستم‌های قدیمی را حفظ کند و هم سیستم‌های جدید را با خدمات بهینه ارائه دهد، که این مسئله چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات مالی و نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش اشاره کرد و گفت: ما برای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای خود به ۲ میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم. نرخ بازگشت سرمایه سیار ۷ درصد است، در حالی که در بخش ثابت این نرخ به یک و نیم درصد می‌رسد، که این یک فاجعه است. تیم تصمیم‌گیرنده اقتصاد کشور باید در این رابطه تدابیری بیندیشند تا از انباشت بدهی‌ها جلوگیری شود.

سلطانی با اشاره به بدهی‌های شرکت مخابرات ایران، تصریح کرد: میزان بدهی‌ها در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید که بخشی از آن با دولت تهاتر شد. امیدواریم مجوز افزایش سرمایه داده شود تا بتوانیم وضعیت مالی شرکت را بهبود بخشیم و به تعهدات خود در قبال سهامداران عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در پایان با اشاره به ضرورت مهاجرت مشترکین از فناوری ADSL به VDSL و فیبر نوری، گفت: ۶ میلیون مشترک ADSL داریم که باید به سمت VDSL حرکت کنند. همچنین تا پایان سال جاری، ۷ میلیون پوشش فیبر نوری برای مشترکین فراهم خواهیم کرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.