×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اقتصادزمانه : برای اولین‌بار مانور تخلیه مسافری در تمامی خطوط مترو تهران و حومه به‌صورت هم‌زمان به همت مدیریت ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مانور تخلیه مسافری همراه با کوپل قطار در راستای آمادگی هر چه بیشتر در مقابله با نقص فنی قطار که منجر به تخلیه مسافری می‌شود با همکاری مدیریت‌های ارشد خطوط و واحدهای عملیاتی و نظارتی برگزار شد.

در سناریوی این مانورها پیش‌بینی‌شده بود که قطارها در تمامی خطوط از مبادی خود حرکت و در محل پیش‌بینی‌شده به علت افت فشار هوا و درگیری ترمز متوقف و مجبور به تخلیه مسافری در تونل شوند. در این مانور می‌بایست پس از هدایت مسافران به ایستگاه‌های طرفین محل حادثه، قطار معیوب کوپل و منتقل شود.

این مانور در ساعات غیر بهره‌برداری و باهدف سنجش میزان آمادگی نیروی انسانی برگزار شد. راهبر هر قطار پس از بررسی اولیه، نقص فنی را به مرکز فرمان و راهبر کمکی اطلاع‌رسانی و با اعلام پیج، مسافران را به صبوری و حفظ آرامش دعوت می‌کرد. تمامی کارکنان واحدهای درگیر در این مانور با شرح وظایف و دستورالعمل‌های مربوطه آشنا بوده و مطابق با آنها در زمان مناسب اقدامات لازم را انجام دادند.

گفتنی است، عملکرد کارکنان در این مانور نسبتاً مناسب ارزیابی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مانورهای مختلف در جهت افزایش مهارت، تقویت عملکرد، افزایش سرعت عمل کارکنان، مطالعه و آشنایی کامل با دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی مرتبط با حوزه کاری آنها انجام شد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.