×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 58 خبر

اقتصادزمانه : نشست خبری سازمان توسعه و معادن کشور (ایمیدرو) که امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، محورهایی جذاب از اکتشافات انجام شده تا طرح‌های توسعه ای معادن در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق کمتر توسعه یافته بود.

به گزارش رویداد آنلاین، احمد فتاحی منش مدیر اکتشاف ایمیدرو در این نشست خبری، با بیان اینکه ١١۴ پروانه اکتشاف در کشور وجود دارد، گفت: عملیات اکتشافی این طرح‌ها در حال انجام است. ٣۵ پهنه آزاد شده که شامل ١٣٠ هزار کیلومتر مربع است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال ۶ گواهی اکتشاف صادر شده است و تلاش داریم تا پایان سال این تعداد را به ٩ مورد برسانیم.

مدیر اکتشاف ایمیدرو با بیان اینکه امسال قرار بود ٨٠ هزار متر حفاری در کشور انجام شود، تصریح کرد: تاکنون ۴١ هزار متر حفاری انجام شده و همچنین تهیه نقشه های زمین شناسی در حال انجام است.

افزایش طرح‌های توسعه ای معادن در دولت سیزدهم

حسام مقدم‌علی، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، دیگر سخنران این نشست بود که به این موضوع پرداخت و گفت: صدور ٢٠٠ پروانه اکتشاف از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم صورت گرفته است و این پروانه ها نسبت به سنوات گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: با تعاملاتی که در دو سال گذشته با مجموعه های زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است، شاهد افزایش طرح‌های توسعه ای معادن در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق کمتر توسعه یافته هستیم.

کشف ۱۶ عنصر استراتژیک با امکان فرآوری

مقدم‌علی با اشاره به اینکه امسال محدوده هایی که درصد تحقق بالاتری به معدن دارند در اولویت قرار دارند، اظهار داشت: در همین رابطه ١۵ معدن شناسایی شده است و در آینده نیز ٢۵ معدن در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت کشور، یک طرح مطالعاتی درباره عناصر نادر خاکی و استراتژیک انجام شده است که منجر به کشف ١۶ عنصر استراتژیک شده که امکان فرآوری آنها وجود دارد.

مقدم‌علی با اشاره به استانداردهای آزمایشگاهی در عناصر معدنی، اعلام کرد که آزمایشگاهی در استان البرز راه اندازی شده است.

هدفگذاری تولید ۲۵ تن طلا در ۱۴۰۹

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو درباره حوزه گوهرسنگ‌ها و کارهای انجام شده برای تسهیل قوانین، گفت: برای تسهیل فعالان در این حوزه اصلاح قوانین انجام شده و در حوزه اکتشاف نتایج خوب و مزایده هایی برای فعالان انجام شده است.

مقدم‌علی درباره معادن طلا نیز اظهار کرد: سالیانه ١٠ تن طلا در کشور تولید می‌شود و هدف‌گذاری و چشم انداز سال ١۴٠٩ ‌تولید ۲۵ تن طلا است.

وی تاکید کرد: برای هدفگذاری شناسایی و اکتشاف معادن طلا نزدیک به ٨٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

۵۰ طرح معدنی در ایمیدرو دنبال می‌شود

حسام مقدم‌علی در مورد معادن مس نیز گفت: ۴۰ محدوده معدنی مس در کشور وجود دارد و یک معدن دیگر نیز معرفی خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: نزدیک‌ به ۵٠ طرح در حوزه معدنی و صنایع معدنی در ایمیدرو دنبال می شود که هر کدام از این طرح ها و پروانه های اکتشاف یک طرح توسعه‌ای است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.