×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 59 خبر

رویداد آنلاین : رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ماموریت استاندارد در ارتباط مستقیم با حق الناس و حقوق همگانی است و به همین دلیل در رعایت اصولی که به سلامت مردم برمی گردد، تحت تاثیر هیچ عامل یا فشار رسانه ای کوتاه نمی‌آییم.

دکتر مهدی اسلام پناه بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیران گمرک و بنادر هرمزگان و جمعی از فعالان اقتصادی و واردکنندگان کالا افزود: اجازه عبور از استانداردهای تعریف شده و الزامی را به بخش خصوصی و دولتی نمی دهیم و اگر بخش دولتی به این الزامات پایبند نباشد، از بخش خصوصی نیز نمی توان چنین انتظاری داشت.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد تمام توان خود را به کار می گیرد تا ضمن رعایت الزامات و استانداردهای قانونی ، ترخیص کالاها از گمرکات نیز به سرعت انجام شود و در این راستا بسته تحولی با ۴۷ماده به عنوان روش نامه (دستورالعمل ) الزامی به همه بخش های مرتبط ابلاغ شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: در حال حاضر ۸۰درصد کالاها در مدت پنج تا هفت روز ترخیص می شوند و ۲۰درصد دیگر که نیاز به آزمایش های تخصصی دارند، طی مدت ۱۰تا ۲۰روز از استاندارد جواب می گیرند.

دکتر اسلام پناه روزآمدی آزمایشگاه های مرجع و تعیین ماهیت را از عوامل موثر در پاسخ سریع به فعالان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات دانست و تصریح کرد: در سیاست راهبردی جدید این آزمایشگاه ها باید بخشی از سود خود را صرف تجهیز و بروزسازی کنند و در غیر این صورت ، ممکن است با تعلیق یا ابطال یک چند دامنه فعالیت روبرو شوند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره نبود آزمایشگاه های مرجع و تعیین ماهیت در هرمزگان و ارسال نمونه های وارداتی به آزمایشگاه های سایر استان ها خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرجع نفتی هرمزگان در حال تجهیز است و طی ماه های آینده به بهره برداری می رسد. آزمایشگاه موادغذایی میناب نیز با به روزآوری دستگاه ها و فرآیندها در آینده نزدیک وارد چرخه خدمت خواهد شد و یک آزمایشگاه نیز توسط شرکت فولاد هرمزگان در آستانه راه اندازی و بهره برداری است.

دبیر شورای‌عالی استاندارد، با اشاره به بازدید امروز از گمرک شهید باهنر و آغاز روند ترخیص حدود یک‌هزار دستگاه خودروی هیوندای در محوطه های گمرک گفت: رویکرد سازمان ملی استاندارد تسهیل ترخیص کالاهاست.

وی یادآور شد: البته همه مشکلات و معطلی ترخیص کالا به استاندارد مربوط نمی شود و برخی مسائل اسنادی و ارزی و اظهار نشدن کالا نیز در این زمینه موثر هستند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.