×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 7 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 41 خبر
روز ملی کودک و خدمات ویژه شهرداری تهران در مدارس پویاشهر به کودکان کار

اگر باور داشته باشیم که این کودکان همچون فرزندان خودمان، آینده‌سازان جامعه هستند، شایسته است که بهترین فرصت‌ها را برای رشد و شکوفایی آنها فراهم کنیم.

کودکان کار و خیابان، به دلیل شرایط دشوار زندگی، از بسیاری از حقوق اولیه خود محروم بوده‌اند. این حقوق شامل حق تحصیل، حق بازی و حق برخورداری از محیطی امن و سالم بوده است.

شهرداری تهران برای تحقق آرزوهای کودکان کار و خیابان و همچنین استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی این عزیزان اقدامات بسیار موثری را انجام داده است. ۳۹ مرکز پویاشهر سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران ویژه کودکان کار و خیابان با بیش از ۷ هزار ظرفیت مشغول فعالیت هستند و با آغاز سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌های ویژه‌ای برایشان توسط شهرداری تهران تدارک دیده شده است تا شرایط برای بهبود وضعیت زندگی آن‌ها فراهم شود.

خدمات رسانی به این کودکان شامل برنامه‌های آموزشی، مشاوره روانی و حمایت‌ها، مشارکت های اجتماعی و…… است که باید با همکاری تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی، خیرین، گروه‌های مردمی و جهادی و…… فضاهایی امن و چتری حمایتی برای این کودکان فراهم کنیم تا بتوانند از توانایی‌های خود بهره‌برداری کنند و به افرادی موثر در جامعه تبدیل شوند.

ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته ملی کودک، با هم پیمان ببندیم که برای احقاق حقوق این کودکان تلاش کنیم و به آن‌ها امید و فرصتی برای آینده‌ای روشن‌تر هدیه دهیم.

به یاد داشته باشیم که هر کودک نشانی از خداوند متعال است و یک دنیای منحصر به فرد و باید به کرامت انسانی آنها احترام بگذاریم و فرصت‌های لازم را برای شکوفایی شان فراهم کنیم.

با آرزوی آینده‌ای بهتر برای همه فرزندان ایران.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.