×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 58 خبر

رویداد آنلاین : محرابیان وزیر نیرو با بیان این که ۴۰ درصد مشترکان خانگی مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق شدند، گفت: میزان تامین برق صنایع برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کشور از بخش خانگی پیشی گرفت، به طوری که امسال بیش از ۱۱ درصد رشد تولید در کالاها محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، علی اکبر محرابیان امروز در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق از تلاش وزارت نیرو برای کاهش ناترازی برق خبر داد و گفت: استراتژی افزایش ظرفیت و توسعه در ۲ سال اخیر یکی از برنامه‌های دولت بود.

محرابیان با اشاره به این که براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس در هفت ماهه امسال بالاترین رشد تولید و فروش در صنعت برق کشور در میان کل صنایع به ثبت رسید، اضافه کرد: دراین مدت در تولید برق با رشد ۲۲.۱ درصدی و در فروش با افزایش ۲۴.۸ درصدی روبرو بودیم.

وی، مدیریت مصرف و بهینه سازی را راهبرد دوم وزارت نیرو برشمرد و توضیح داد: براساس این راهبرد نه تنها ناترازی برق کاهش یافت بلکه در مدت زمان کوتاهی برطرف شد. این درحالی است که در تابستان ۱۴۰۰ به دلیل ناترازی قابل توجه صنعت برق، برق مورد نظر در بخش تولید تامین نشد و از ۲۹ اردیبهشت شاهد خاموشی قابل توجهی بودیم.

وزیر نیرو گفت: با وجود اینکه در سال ۱۴۰۲ به دلیل شرایط آب و هوایی و افزایش دما، محدودیتی برای مصرف برق در بخش خانگی انجام نگرفت، در سال ۱۴۰۰ مصرف برق ۴۸ میلیارد کیلووات ساعت بود.

محرابیان تاکید کرد: اگر اقدامات برای تامین برق انجام نمی‌شد شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف در بخش خانگی بودیم، اما با اعمال سیاست‌ها و تجربه خوب پرداخت پاداش صرفه جویی، در سال ۱۴۰۲ نه فقط شاهد رشد مصرف نبودیم، بلکه نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش مصرف روبرو بودیم به طوری که کل مصرف برق ۴۶ میلیارد کیلووات ساعت است.

وی اضافه‌کرد: در صنعت مجموع برقی که در سال ۱۴۰۰ تحویل صنایع شد نزدیک ‌به ۳۶ میلیارد کیلووات ساعت بود، اما این رقم در امسال به ۴۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت رسید. به بیانی دیگر؛ با شیوه مدیریت مصرف و به‌کارگیری ظرفیت های ملی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانستیم در بخش خانگی کاهش قابل توجهی در بخش مصرف داشته باشیم و میزان صرفه جویی را به بخش تولید و صنعت کشور بدهیم.

وزیر نیرو گفت: برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کشور، میزان تأمین برق صنایع از برق خانگی پیشی گرفت، به طوری که امسال در بخش تولید با رشد بیش از ۱۱ درصد رشد روبرو شدیم و میزان ذخیره سیمان به ۱۵ میلیون تن رسید به عبارت دیگر؛دراین مدت معادل ۱۰۰ روز تولید سیمان داشتیم.

محرابیان تصریح‌کرد: در صنعت میلگرد، معادل پنج ماه تولید میلگرد کشور موجودی تا پایان شهریور بود؛ این حاکی از آن است که صنایع انرژی با روش‌های مدیریت مصرف و افزایش مصرف در ساعت های غیر پیک توانستند برنامه‌های تولید خود را اجرا کنند و شاهد رشد بخش تولید بودیم.

وی ادامه‌داد: در طرح پاداش صرفه جویی مصرف برق بیش از ۴۰ درصد مردم با وجود گرما، کاهش مصرف داشتند و در شامل دریافت پاداش شدند که از این بابت باید از مردم تقدیر کنیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.