×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۱۰ هزار مترمربع فضای سبز شهری در منطقه ۲۰ احداث شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ ابراهیم کوه نژاد، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان این خبر گفت: به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهری برای شهروندان ۱۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع فضای سبز جدید در موقعیت های پل شیپوری و خیابان نظری از ابتدای سال تاکنون اجرا شده است.

🔻کوه نژاد با اشاره به اینکه نگهداری و حفظ فضاهای سبز به اندازه توسعه و احداث اهمیت دارد، افزود: همزمان با توسعه، ۴ هزار و ۳۵۰ مترمربع از فضاهای سبز شهری و بوستان ها نیز مورد بازپیرایی قرار گرفته است تا این سرمایه عظیم زمینه نشاط اجتماعی شهروندان را به خوبی فراهم کند.

🔻وی در ادامه گفت: کاشت ۷۱ هزار و ۳۳۸ نوع گلهای فصلی و ۳۳ هزار و ۵۴۱ درختچه از جمله گونه های رز و نسترن، پیراکانتا، بربریس، یاس هلندی، ابشار طلایی، رز هفت رنگ، رز رونده، یاسمن درختی از دیگر اقدامات مهم در بهسازی منظر فضای سبز شهری بوده است.

🔻کوه نژاد به اهمیت حفظ بوستان ها و فضاهای سبز شهری به عنوان تنفسگاه های اصلی شهر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال همچنین بیش از ۱۰۰۰ اصله درخت کاشته شده و ۴ هزار و ۸۴۲ مترمربع چمن نیز واکاری شده است.

🔻وی با اشاره به اینکه در فصل بهار و تابستان میزان استفاده شهروندان از بوستان ها بیشتر می شود، افزود: به منظور ایمن سازی بوستان ها ۲ هزار و ۲۴۴ مترمربع کفپوش زمین بازی کودکان و همچنین ست های کامل بدنسازی در بوستان های گلمهر، شورا، بانوان و دهخدا نصب شده است.

🔻کوه نژاد در ادامه تشریح اهم عملکرد ۲ ماهه فضای سبز به تامین روشنایی بوستان ها نیز اشاره کرد و گفت: روشن بودن فضای بوستان ها از موارد مهم افزایش ضریب ایمنی است که در این راستا ۱۰ عدد پایه چراغ دکوراتیو، ۲۰ عدد پایه چراغ روشنایی ۶ متری در بوستان جهان آرا و ۲۴ عدد پایه چراغ روشنایی در بوستان آلاله نصب و تعداد ۱۱۸ عدد پروژکتور تعویض و نوسازی شده است.

🔻معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ در پایان به تداوم مجموعه اقدامات توسعه ابرسانی در راستای حذف آبیاری تانکری و رعایت الگوی مصرف نیز اشاره کرد و اجرای یک هزار و ۵۸۰ مترطول شبکه ابرسانی نوین را از آخرین اقدامات در این زمینه برشمرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.