×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح “زنگ آسیب‌های اجتماعی” در مدارس پایتخت

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ، در این جلسه امیر شهرابی با اشاره به طرح ساماندهی فضای بی دفاع شهری، تامین روشنایی پارک ها و زیرگذر بزرگراهی از جمله در بزرگراه امام علی(ع) با هدف ایجاد فضاهای امن در منطقه و افزایش ضریب امنیت شهروندان افزود: خوشبختانه محلات منطقه به لحاظ وجود آسیب‌های اجتماعی و نقاط آسیب خیز وضعیت مطلوبی نسبت به بسیاری از محلات دارند با این‌حال با برنامه‌ریزی و تلاش ، جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی گام‌های مصمم بر می داریم.

در ادامه این جلسه سید محمد نقیب گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، طرح ویژه ای برای مدارس در نظر گرفته ایم با عنوان “زنگ آسیب های اجتماعی” که در صورت امکان قصد داریم این طرح را ابتدا به صورت پایلوت در منطقه ۱۴ اجرا کنیم.

وی افزود: مسئله آسیب های اجتماعی حلقه مفقوده ای در سیستم آموزشی کشور است و امیدواریم استارت آن از مدارس زده شود. در این طرح کل آموزش بر عهده سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی و مددکاران ماست و تنها زنگی برای این قضیه در مدارس در نظر گرفته می شود.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: آسیب اجتماعی مثل اسب غیر رام می ماند. ما شاید مدتی بتوانیم آن را رام کنیم اما مجددا این اسب،‌سرکش می شود لذا اگر این جلسات مرتب و ماهانه تشکیل شود به نوعی این اسب سرکش را می توانیم دائما رام کنیم.

وی افزود: یکی از موارد مهم در منطقه ۱۴ بحث شناسایی و پایش فضاهای بی دفاع شهری و پلاک قرمزهاست که باید این پایش به صورت مستمر صورت بگیرد. در بزرگراه امام علی(ع) محدوده منطقه ۱۴ با مشکل برخی کلونی ها مواجه بودیم که باید مستمر با این قضیه برخورد شود.

نقیب با اشاره به تشکیل مجمع خیرین در منطقه ۱۴ تاکید کرد: برنامه ای در ماه محرم میدان آزادی تحت عنوان خیمه یاری داشتیم که خیرین مناطق ۲۲ گانه حضور داشتند و از ظرفیت های آنها برای کمک به آسیب دیدگان اجتماعی استفاده شد. در این راستا انتظار می رود با تشکیل مجمع خیرین منطقه ۱۴ حمایت از خانواده های مددجویان و معتادین متجاهر این منطقه که برای ترک اعتیاد اقدام می کنند صورت بگیرد.

وی ادامه داد: برای این معتاد متجاهر که ترک اعتیاد کرده بحث خانواده پذیری و جامعه پذیری آن در منطقه اتفاق بیفتد مثلا خیرینی که می توانند در فضای کارآفرینی کمک کنند جدا از ظرفیت هایی که خود سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی دارد، آنها نیز به مهارت افزایی ،کارآفرینی و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی کمک کنند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی با بیان اینکه تا مردم پای کار صیانت و حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی نیایند اتفاقی برای این قشر نخواهد افتاد تا از چرخه آسیب خارج شوند تاکید کرد: اگر بسیج، هیات های مذهبی، گروه های جهادی،سمن ها، مساجد و .. پای کار نباشند این مشکل حل نمی شود. باید آسیب های اجتماعی را تحویل محله دهیم و در هر محله شاهد باشیم که با آسیب مقابله می کنند.

وی در پایان گفت: تلاش بخش های مختلف شهرداری تهران و فراجا برای حل مشکل آسیب های اجتماعی شبانه روزی است اما مردم هم باید دخیل باشند و در قضیه حل آسیب های اجتماعی کمک کنند و حتی امام جماعت مساجد باید در حوزه آسیب های اجتماعی هم احساس مسئولیت کرده و به آن رسیدگی کند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.